TOP

Garcia expandeert en lanceert app

Jeansmerk Garcia breidt komende seizoen uit naar nieuwe markten. Het merk begint in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Rusland. Daarnaast lanceert het jeansmerk een app voor consumenten.

Garcia is dit zomerseizoen aanwezig op de beurzen Pure in Londen, Moda in Birmingham, Ciff Kids in Kopenhagen en CPM in Moskou. Daarnaast heeft het merk showrooms geopend in Moskou, Londen, Manchester, Dublin, Oslo en Helsinki.

iPhone applicatie

Daarnaast heeft het jeansmerk een applicatie gelanceerd voor de iPhone, iPad en iPodTouch. De ‘Garcia denim lifestyle app’ is gratis te downloaden via iTunes en is verdeeld in vijf secties: collection, denim, stores, tv en about. Gebruikers kunnen hier op de hoogte blijven van de nieuwste items in de collectie, jeansmodellen opzoeken en delen via social media, modeshows bekijken en het dichtstbijzijnde Garcia-verkooppunt opzoeken (met route vanaf je huidige locatie).

Italiaans-Nederlands

Jeansmerk Garcia begon in 1977 als samenwerking tussen het Nederlandse bedrijf Eurobrooks en het Italiaanse echtpaar Maurizio en Isabel Garcia, dat een denimatelier in Italië runde. Inmiddels heeft Garcia ruim 2500 verkooppunten in 20 landen in Europa, Noord-Amerika en Azië. Er zijn 25 Garcia-winkels. Het jeansmerk maakt collecties voor mannen, vrouwen en tieners.