TOP

Garcia boekt flinke omzetgroei in 2013

Het Nederlandse jeanslabel Garcia heeft in 2013, vergeleken met 2012, een omzetgroei van 34% gerealiseerd. Dit maakte het modebedrijf via een persbericht bekend.

Garcia noemt de herpositionering van het jeanslabel en een goede doorverkoop in de winkels de belangrijkste redenen voor de 34% omzetgroei. Het merk heeft geen omzet- en winstcijfers bekend gemaakt.

Internationaal breidt Garcia stevig uit. Warenhuizen Karsten & Ohler in Oostenrijk en The Bay in Canada zijn nieuwe verkooppunten en in India zijn de eerste vijf eigen winkels van Garcia geopend. Garcia Benelux krijgt nieuwe vertegenwoordigers met Stef Gallemaers aan het hoofd als manager Benelux.

Garcia Jeans werd in 1977 opgericht en maakt onderdeel uit van de JOG Groep. Het merk wordt in 23 landen verkocht via 2.500 winkels, meer dan 70 shop-in-shops, 200 soft shops, 25 eigen winkels en tientallen webshops.