TOP

FGHS tennisworkshop 2012: verkoopstimulans

Op maandag 26 maart organiseerde de brancheorganisatie van sportleveranciers (FGHS) voor de vierde keer de FGHS Tennisworkshop. Dit jaar ontvingen 130 medewerkers van sportzaken een certificaat.

Met deze workshopdag willen tennisleveranciers een extra impuls geven aan medewerkers van sportzaken met betrekking tot tennisverkopen. Volgens de organisatie was het evenement zeer goed opgepakt door de winkeliers aangezien er in het totaal 130 deelnemers kwamen opdagen. Deelnemers volgden in drie verschillende groepen gedurende de dag mini-workshops.

Rackets
Guillaume Muller behandelde de racketcategorieën en de kenmerken van de rackets tijdens de workshop ‘Rackets algemeen’. Een rekensom van de nettowinst op een racket van € 99,95 leidde tot de volgende conclusie: Verkoop duurdere rackets en schenk aandacht aan verkoop bespanningen, grips, dempers, tassen, ballen en andere aanverwante racketproducten (textiel, schoeisel, etc.).

Verkooptraining
De workshop ‘Verdieping verkooptraining’ lag dit jaar in handen van Albrecht Klaas van KeepQontrol. De openingssheet van zijn presentatie was allesomvattend: Meer omzet uit minder klanten! Albrecht Klaas prikkelde de deelnemers door de volgende doelstellingen: Het verhogen van het gemiddelde bon bedrag, het verhogen van het gemiddeld aantal stuks per klant en het verhogen van de conversie. De uitdaging: De klant komt binnen voor een nieuwe bespanning en loopt de winkel uit met een nieuwe outfit.

Zelf testen
De merken Babolat, Pacific en Tecnifibre verzorgden de snarenclinics, waarin de verschillende snaren werden toegelicht. Ten slotte konden de deelnemers op 6 tennisbanen de rackets van de diverse merken testen en de verschillen zelf ervaren.