TOP

Esprit wil hipper en selectiever worden

Esprit wil weer groeien en heeft daarvoor een uitgebreid stappenplan opgesteld. Het merk moet efficiënter, duidelijker, modischer en selectiever worden.

In een interview met het Duitse vakblad Textil Wirtschaft ontvouwde Esprit-directeur Ronald van der Vis zijn plannen om weer kunnen te groeien. De afgelopen seizoenen daalden de omzetten van het bedrijf namelijk, met name op het gebied van wholesale. Volgens de directeur verwaterde het eenduidige handschrift van de collecties en werd er niet genoeg op trends ingespeeld. Ook stelde het bedrijf zich misschien wat ‘te arrogant’ op richting ondernemers, gaf de CEO toe.

Er staan flink wat veranderingen op stapel bij Esprit. Zo komt de focus in de distributie meer op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Er moet nauwer worden samengewerkt met ondernemers. Het vernieuwde NOS-systeem wordt uitgerold naar alle lijnen. Ook moeten steeds meer winkels worden omgebouwd naar het nieuwe winkelconcept, zoals geïntroduceerd in het Duitse Oldenburg. Ook is er vanaf deze maand een magazine voor consumenten, komt er een nieuw parfum én een ‘Collection’ accessoirecollectie als aanvulling op de bestaande accessoirelijn.