TOP

Eigenaar mannenmodemerk Nølson: ‘Ik wil een van de grotere spelers in shirts worden’

Het Nederlandse mannenmodemerk Nølson opent een nieuwe winkel in Amsterdam, op een plek waar ook zijn doelgroep komt. “Wij hadden geen betere locatie kunnen bedenken.”

Nølson verruilt het huidige onderkomen aan de Govert Flinckstraat, waar zowel winkel als kantoor is gevestigd, voor een nieuwe winkellocatie aan het Gerard Douplein. Daar komt publiek dat precies de doelgroep van het merk is, aldus eigenaar Niek, namelijk jonge starters, studenten en expats. “Wij hadden geen betere locatie kunnen bedenken.” De winkel gaat op 1 juli open.

‘Onzekere tijden’

Koedam verwacht dan ook dat de fysieke aankopen op de nieuwe stek zullen toenemen, omdat hier meer passanten komen. “In onzekere tijden door de coronacrisis is er een hoop veranderd. Dit merkten wij ook. Na een dip in de maand maart heeft het merk weer alle zeilen bij gezet in de maanden mei en juni. Dit heeft een positieve impact gehad op online sales, echter bleven de winkelverkopen achter door de lagere bezoekersaantallen.”

Investering

De ondernemer verwacht met de nieuwe winkel meer klanten te trekken. Daarnaast moet dit zorgen voor meer exposure en merkbekendheid. “Verder zijn we druk bezig zijn met de uitbreiding van onze collectie”, zegt hij. “Wij zijn van plan om toch wel één van de grotere spelers op het gebied van overhemden te worden in Nederland en België.” Nølson heeft daarvoor dit jaar een investering ontvangen van Frans Byvoet van FBI Foodgroup. “Wij willen groeien en laten zien dat wij een volwassen merk zijn geworden door de jaren heen, het is tijd voor de grote stap.” Er zal vooral geld worden gestoken in omnichannel verkoop en marketing. Plannen voor meer winkels of nieuwe productgroepen zijn er niet.

Eerlijke prijs

Koedam lanceerde het merk Nølson vier jaar geleden en verkocht het aanvankelijk via de webshop en vanuit een gedeeld winkelpand aan de Singel in Amsterdam. Hij runt het met managing director Janne ten Barge. In een eerder interview met Textilia vertelde hij dat het merk is ontstaan uit zijn eigen behoefte om een mooi shirt te vinden voor een eerlijke prijs. Hij besloot ze zelf op de markt te brengen. “Omdat onze shirts toegankelijk geprijsd zijn voor de jonge man en makkelijk casual en formeel te dragen zijn lopen er al een hoop jonge mannen in onze shirts”, aldus Koedam. Een basisoverhemd kost €49,95.