TOP

Dutch Retail Experience Awards: winnaars aan het woord [deel 4]

Ieder jaar deelt Goodbrandz de Dutch Retail Experience Awards uit. Maar waarom is het goed om mee te doen? Textilia vraagt het de winnaars van vorig jaar. Deze week: Angela Lambriex van conceptstore Fee uit Sittard: “We hebben meer klanten gekregen.”

Wat heeft de prijs voor je betekend?

“De prijs heeft ons nationaal veel meer bekendheid opgeleverd. Door de media-aandacht hebben meer klanten gekregen. Het is leuk dat we aan onze droom werken en daar erkenning voor krijgen.”

Waarom heb je mee gedaan?

“We wilden mee doen om aan de rest van Nederland te laten zien dat we hier in het zuiden ook bezig zijn met bewustwording wat betreft eten en duurzaamheid. Want we worden op dit moment wel in een adem genoemd met Hutspot en Anna + Nina, maar wij krijgen veel minder publiciteit. Dat is niet zo gek: bloggers en redacteuren reizen niet zo snel af naar Zuid-Limburg.”

Waarom is het zo leuk om mee te doen aan de award?

“We krijgen erkenning voor al ons harde werken. Het is een eerbetoon aan onszelf.”

Heb je iets gehad aan het oordeel van de jury?

“Dat was vooral positief en opbouwend. Het is leuk om te weten dat je op de goede weg zit en dat te horen van kenners uit het vak. We krijgen ook erkenning van consumenten, maar om dat te horen van de mensen uit het vak is extra leuk.”

Hoe doe je dat, een experience creëren?

“Door de combinatie tussen mode en horeca. Klanten zijn daardoor niet gehaast aan het shoppen, maar kijken rustig rond en gaan daarna lekker wat drinken. Het is echt een afspreekplek in de stad. Verder is het de combinatie tussen high fashion en de nostalgische sfeer die er hangt door vintage meubels en ambachtelijk gemaakte producten.”

Heb je nog tips voor de winkeliers die dit jaar mee willen doen?

“Blijf bij jezelf, luister naar je onderbuik gevoel en doe waar je goed in bent. Je moet je eigen doelen niet uit het oog verliezen, maar intussen ook oog hebben voor wat de klant wil. Wees dus een beetje commercieel, maar blijf de combinatie zoeken tussen de behoeften van de klant en je eigen idealen.”