TOP

Drie Dwaze Dagen 2011 in voorbereiding

Op donderdag 29 september, vrijdag 30 september en zaterdag 1 oktober 2011 kun je maar beter niet naar De Bijenkorf gaan. Het warenhuis verwacht op de 28ste editie van de Drie Dwaze Dagen maar liefst 1,2 miljoen bezoekers in drie dagen en 3 miljoen bezoekers op deBijenkorf.nl.

Het Drie Dwaze Dagen-assortiment omvat ruim 400 merken en 3 miljoen artikelen, waarbij er dit jaar meer accent ligt op mode-, cosmetica-, woon- en kookartikelen. Naast merken als Filippa K, Hugo Boss en Iittala zullen de luxemerken See by Chloé, Escada Sport, Sonia by Sonia Rykiel, Piet Hein Eek, Hans Ubbink, Pastoe, Droog en Certina te koop zijn. Exclusief voor de Drie Dwaze Dagen ingekocht zijn ditmaal een 3D-printer, een EcoWasbol, de driewielige Trikke bike, een medische bodyscan en een digitale piano. Het volledige Drie Dwaze Dagen-assortiment is te vinden in Drie Dwaze Dagen-boekjes, via de Bijenkorf App en op deBijenkorf.nl.

Dwaze Parade
De koopjesjacht wordt op 29 september om 7.45 uur geopend in Amsterdam door The Voice of Holland-winnaar Ben Saunders. Speciale attractie dit keer is de Dwaze Parade die langs alle filialen van de Bijenkorf trekt. Met acts uit de Parade als de Levende Jukebox, de Appelfiets en de 4tuoze matrozen moet De Bijenkorf omgetoverd worden in een theater van beleving. Er staan verder optredens en acts gepland van Ben Saunders, Glennis Grace,  Nicky Nicole en Miss Windy Mills. In de hoeketalage van de Bijenkorf Amsterdam kan een droombaan als Q-Music-dj gewonnen worden.

Dwaze Boekjes
De Drie Dwaze Dagen worden op 4 miljoen adressen in Nederland aangekondigd via huis-aan-huis-kranten, de Drie Dwaze Dagen-boekjes en de Bijenkorf App. De befaamde boekjes werden in 2010 1,4 miljoen keer bekeken op deBijenkorf.nl. Ruim een derde van de totale omzet van de Drie Dwaze Dagen komt van de vaste klanten van de Bijenkorf, de helft van het totaal aantal Bijenkorf Members bezoekt de Drie Dwaze Dagen. De Bijenkorf verwacht meer dan 50.000 online bestellingen in drie dagen tijd.

Bijenkorf.nl
Gedurende de Drie Dwaze Dagen van 2010 werden er gemiddeld 4,5 miljoen digitale pagina’s per dag bekeken op deBijenkorf.nl. Een virtuele ‘portier’ gaat er dit jaar voor zorgen dat de website niet overbelast wordt. Al sinds begin september staan ruim 9.200 klanten staan in de Dwaze Rij, de online game op deBijenkorf.nl waarbij bezoekers kans maken op € 1.000,- shoptegoed.

Robert Bohemen, Marketing Directeur van de Bijenkorf: “Dit jaar verwachten wij 1,2 miljoen bezoekers in onze 12 filialen en 3 miljoen bezoekers op deBijenkorf.nl. Afgelopen jaar verwerkten onze kassa’s tijdens piekmomenten van de Drie Dwaze Dagen 8 transacties per seconde. Op Twitter waren wij in 2010 trending topic en had deBijenkorf.nl 4,5 miljoen pageviews per dag.”