TOP

Dit is het bestverkocht bij Daily Fresh Fashion in Nijmegen

Ook zo benieuwd wat momenteel bij andere street- en activewear retailers het best verkoopt? Deze keer belden we met Jan Diebels, eigenaar van Daily Fresh Fashion in Nijmegen. “Ik merk dat jonge labels die we een kans geven, erg goed opgepakt kunnen worden.”

Welk item is momenteel jullie bestseller?

“De schoenen van Nubikk en Mercer Amsterdam verkopen erg goed. Dat zijn toch items van 200 euro plus. Van Nubikk slaat de hele collectie aan, er is niet echt één model dat eruit springt. Mercer Amsterdam valt goed bij onze klanten omdat het net even anders is dan anderen. Dit geldt ook voor kledingmerken als Milestone Relics, Off The Pitch, Quotrell en AB Lifestyle, van de voetballer Alexander Büttner. Zij hebben net even andere logo shirts, graphics en kleuren. En de prijzen zijn prima. Maar ook My Brand presteert nog steeds erg goed. Dit merk heeft weinig concurrentie.” 

 

Heb je al items moeten bijbestellen?

“Dat is het grote verschil tussen mijn andere mannenzaak, Dedicated, en Daily Fresh. Bij Dedicated bestellen we regelmatig bij en werken we veel met noos-producten. Bij Daily Fresh wil de doelgroep vaker verrast worden met nieuwe items, modellen en kleuren. Dus bestellen we niet zo vaak bij.” 

 

Wat vindt je van het seizoen tot nu toe?

“Bij Daily Fresh is er ook niet echt sprake van een seizoen, zoals je dat van een meer traditioneel concept kent. We hebben natuurlijk een aantal merken op voororder, zoals Diesel, Calvin Klein, Iceberg of een Tigha. Maar er zijn ook labels, waaronder In Gold We Trust, Black Bananas of Quotrell, die zelf bepalen wanneer welke items worden gedropt. Dit brengt met zich mee dat er het hele jaar door nieuwe spullen in de winkel liggen. Zo hebben we in de zomer veel korte broeken verkocht – fijn wat betreft marge – en daarna al direct veel nieuwe collecties. Winterjassen ook, jazeker. Onze klanten zijn soms als de dood dat een bepaald item er niet meer is, dus willen ze op tijd zijn.” 

 

Heb je nieuwe merken en hoe worden die opgepakt?

“We zijn succesvol gestart met Milestone Relics en Mercer Amsterdam. We zijn binnen tweeënhalf jaar uitgegroeid tot een midden-hoogsegmentswinkel voor klanten die niet mainstream willen kopen. Ik merk dat jonge labels die we een kans geven, erg goed opgepakt kunnen worden. Je kan geen merk meer onderschatten, voordat je het weet bloeit het uit tot iets moois en gewilds.” 

 

Lees verder onder de foto.

 

Daily fresh fashion

 

Hoe loopt de online verkoop?

“Dat is nog knokken. We verdienen er nog niet echt veel geld aan. Ik zie wel dat er bepaalde merken uitspringen, zoals In Gold We Trust of Black Bananas. Petten doen het ook redelijk goed, maar nog niet op het niveau van de winkel, waar we er drieduizend per jaar verkopen.”

 

Zit er nog iets in de pijplijn voor de komende tijd?

“Eigenlijk was Daily Fresh een soort testconcept, dat ik twee jaar de tijd wilde geven om zich te bewijzen. Zolang als het huurcontract zou doorlopen. Onlangs is het contract verlengd, want het gaat heel goed. De winkel hangt aan elkaar van de hypes en de hitjes en als die er even niet zijn, gaan we ernaar op zoek. Dat houdt me jong (lacht). Social media speelt daarbij een belangrijke rol, dat is net zo belangrijk als het hebben van de juiste merken. Het is de manier om onze doelgroep te bereiken, dus we nemen nu een vaste medewerker aan die zich de hele week stort op marketing en communicatie.” 

 

“Verder zijn we nu op het punt dat het tijd is om te verbouwen. In februari staat een restyling van de winkel gepland. Zes jaar geleden hebben we voor het laatst verbouwd en dat was voor onze andere zaak, Dedicated. Gelukkig waren we toen onze tijd vooruit, waardoor het pand de eerste jaren prima was voor Daily Fresh. Nu komt het moment dat we iets anders willen: andere kleuren, materialen, technieken en misschien meer aandacht voor social media. We willen wel hot blijven en niet in de positie komen dat we straks te laat zijn.” 

 

Facts

 

Winkel: Daily Fresh Fashion

Open sinds: 2016

Oppervlakte: 165 vierkante meter

Personeel: 3 parttimers, 3 fulltimers

Doelgroep: mannen tussen 15 en 35 jaar

Merken: o.a. Airforce, Black Bananas, EA7, Iceberg, In Gold We Trust, Just Junkies, Nubikk, Mercer Amsterdam, My Brand, Napapijri, Off The Pitch.