TOP

De bestsellers van Deb in Hoogland

De mix van vrouwelijke, stoere maar sexy damesmode en hebberigmakende sieraden, accessoires en cosmetica die Debby Rijnders in 'haar' modezaak Deb in Hoogland verkoopt is een doorslaand succes.

Volgens Debby Rijnders, eigenaar van Deb in Hoogland, wordt het noemen van bestsellers een lastige klus. “We hebben simpelweg geen slecht lopende merken. Wat we hebben staat als een huis, ik ben dan ook erg tevreden. Onze klanten willen gewoon mooie dingen, ik moet ook niet in laag segment gaan zitten. Eigenlijk ben ik blij met het hele merkenpakket.” Toch moet de ondernemende Rijnders een drietal bestsellers noemen. Welke merken vliegen de winkel uit en waarom?

Best of Deb Hoogland (1)

Zelfverzekerde stijl

Hoewel Rijnders natuurlijk zo haar voorkeuren heeft, gaat de ondernemer bij haar klanten zeker niet altijd om het label dat in de kleding zit. “Mooi is mooi”, vertelt ze. “Klanten kopen niet per se iets om het merk, maar eerder iets omdat ze er verliefd op zijn. Natuurlijk vragen ze weleens om een bepaald merk, maar uiteindelijk gaan ze meer voor een bepaalde stijl. Onze kleding is vrouwelijk en stoer, maar een tikje sexy. Zonder overigens ordinair te worden, het is echt voor de zelfverzekerde vrouw van nu.”

Gouden merken

Accessoires gaan als een trein. “Ik ben begonnen met Spoiled by One O’Clock en met Aynur Abbott: deze merken bestaan allebei uit acht karaats gouden sieraden. En dan verkoop ik ook nog de vergulde sieraden van het Nederlandse label Anna + Nina.” Dat blijkt succesvolle bijverkoop. Rijnders: “Sieraden gaan steeds beter, we voeren best een groot aanbod en dat werkt goed. Het maakt een outfit af, alle vrouwen zijn gek op sieraden en het zijn leuke cadeaus om weg te geven.” Maar de drie absolute bestsellers zijn toch Denham, Dante6 en Second Female.

Best of Deb Hoogland (5)

1. Denham

“Ten eerste is de samenwerking met Stephanie Beltman, de vertegenwoordigster van Denham, heel fijn. Als iets niet goed loopt helpt ze, we kijken samen waar het anders of beter kan. We werken heel close samen dat werkt gewoon heel goed.” Maar het draait natuurlijk ook om het product, daarbij heeft Rijnders veel lof voor Jason Denham, de man achter het merk. “Hij heeft onlangs een kleine collectie in de hoofdcollectie verwerkt, met items waarvan hij vindt dat elke vrouw ze in de kast moet hebben hangen. Die zijn echt perfect, zowel qua materialen als pasvorm. Ze zijn stoer en vrouwelijk en echt van deze tijd.” Rijnders heeft zo haar persoonlijke favorieten. “De kasjmier trui en de crèmekleurige blouse. Die zijn basic en eenvoudig, maar tegelijkertijd echt prachtig.” Klanten lopen ook weg met het jeansmodel Spray. “Om de doodeenvoudige reden dat deze perfect zit”, aldus Rijnders.

2. Dante6

Met name met de samenwerking met Danielle Eras, de eigenares van New Market en de agent van Dante6, is Rijnders verguld. “Zij begrijpt hoe het werkt in retail”, vertelt Rijnders. “Ze weet wat er speelt en ze schakelt snel. En ze snapt hoe de merkenmix er in de winkel uit moet zien. Het merk is daarnaast ontzettend vrouwelijk en het valt goed, ik ben echt fan van de volwassen, vrouwelijke look. Het is sexy en toch klassiek. Ik ben dan ook niet verbaasd dat de huidige collectie nu al de winkel uit vliegt. De leren broeken en de jeans lopen goed in de winkel, klanten maken hun outfit vervolgens vaak af met een top van Dante6 erop. Ook de jurkjes van het merk gaan heel goed; die bestaan uit mooie materialen, ze vallen prachtig en je voelt je er heel vrouwelijk in.

3. Second Female

Het Scandinavisch design van Second Female heeft meerdere pluspunten volgens Rijnders. “Ze zijn prijstechnisch heel goed, maar zitten ze spelen ook goed in op trends en komen met hippe items op het juiste moment. Klanten die Iro kopen, een label dat ik ook voer, kunnen Second Female ook waarderen. Het is net wat gekker en hipper, maar voor een goede prijs, een klant kan het er makkelijk bij kopen. Een gemiddelde top kost 99 euro, dat is voor onze winkel toegankelijk.” Ook hier is Rijnders erg blij met de samenwerking met de agent, dat is in dit geval Ruby Verhagen van Mote’l Amsterdam. “Ons contact is goed, we kunnen heel snel schakelen. Maar weet je, zo kan kan ik nog een stuk of tien andere leveranciers noemen. Degenen waarmee ik samenwerk zijn geïnteresseerd en kijken altijd mee hoe het beter kan. Eigenlijk heb ik heel weinig te klagen op dit gebied.”

Best of Deb Hoogland (4)

In Textilia 1 van 2018, die op 12 januari 2018 verschenen is, lees je in een interview met Debby Rijnders alles over het concept van Deb in Hoogland.