TOP

De belangrijkste functies van mobiel shoppen volgens de klant*

Zoals al vaker gezegd en bewezen, wordt online steeds belangrijker voor de klant. Naast een website en een webshop zouden ze ook blij zijn met een app. Maar wat zijn volgens consumenten de belangrijkste functies dat online shoppen moet hebben?

Maar liefst 91 procent van de mensen die een smartphone bezit, gebruikt het apparaat bij het shoppen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse bedrijven InMobi en YouMov. Vooral jongeren van 18 tot en met 34 jaar maken vaak gebruik van het doen van aankopen via elektronische apparaten. Maar toch zie je ook dat mensen ouder dan 35 steeds vaker een smartphone of tablet erbij pakken om aankopen te doen.

Meest gebruikte kanalen

De zoektocht naar de beste prijs en kwaliteit van een artikel begint meestal (45 procent) bij de mobiele telefoon. Het apparaat wordt er vaak bij gepakt om research te doen. Dit betekent dat de smartphone nog boven de laptop (31 procent), fysieke winkel (27 procent) en tablet (26 procent) staat.

De belangrijkste functies van het online shoppen

41 procent vindt een betere prijs
37 procent vergelijkt producten en merken
33 procent leest het commentaar van andere consumenten
30 procent vraagt vrienden of familie voor advies
26 procent doe research naar het merk
23 procent zoekt voor algemene informatie en tips

Reclame op de smartphone

Vier uit de vijf mensen die hun smartphone gebruikt tijdens het shoppen, zou beïnvloed kunnen worden door advertenties online. Mensen die op hun smartphone winkelen, hebben ook hoge verwachtingen van de advertenties die erbij staan. Zo hoopt 87 procent dat ze aan iets nieuws worden voorgesteld. Maar niet ver erachter (86 procent) staat het krijgen van goede acties en betere opties.