TOP

Dag van de Gratis Bezorging trekt 50.000 bezoekers

De Dag van de Gratis Bezorging heeft op 15 december bijna 50.000 bezoekers op de site ontvangen. Voor volgend jaar is er al een nieuwe datum gepland.

De bijna 50.000 mensen die 15 december een bezoek brachten aan gratisbezorging.nl hebben in totaal 75.000 keer geklikt naar een van de 563 shops die meededen. De organisatie hoopte op minimaal 70.000 bezoekers. “Ik wil altijd meer” laat initiatiefnemers, Jeroen Korving aan de zakelijke internetwebsite Emerce weten. “Toch is het voor de eerste keer, waarbij we vaak moesten uitlegen wat het inhield, niet slecht gegaan.”

Direct verkeer
De webwinkels die mee wilden doen aan de Dag van de Gratis Bezorging konden op affiliatebasis deelnemen. Dit betekent dat een winkel per keer dat de consument via gratisbezorging.nl naar hun website klikte, een klein percentage moet betalen aan De dag van de Gratis Bezorging. Winkels die niet op deze voorwaarde mee wilden werken, moesten op hun eigen website reclame maken voor de actie. Volgens Korving hebben veel websites gekozen voor reclame maken, waardoor consumenten via direct verkeer op de webshop kwamen. Hij vindt het dan ook lastig te zeggen hoeveel verkopen de actie heeft opgeleverd. “Als ik een educated guess mag maken, dan ligt de conversie tussen de 5 en 8 procent”, aldus Korving tegen e-commerce website Twinkle.

Vervolg
De Dag van de Gratis Bezorging krijgt een vervolg en wordt volgend jaar gehouden op 17 november. Deze datum stond ook dit jaar in de planning, maar werd wegens organisatorische redenen niet gehaald. Korving op Twinkle: “Vanaf half november begint de eindejaarsdrukte op internet toe te nemen. Dan kun je echt een piek laten zien in verkeer en verkoop.”