TOP

Cream PR focust op mannenmode met Mensroom [interview]*

Dat mannenmode sterk in de belangstelling de afgelopen jaren, is niet meer dan een feit. Voor Annet Goede, eigenaar van PR-bureau Cream PR was het een van de redenen om te starten met een apart onderdeel voor mannen genaamd MensRoom.

Textilia sprak met Annet Goede van Cream PR, die als een van de eersten in Nederland een aparte ‘afdeling’ voor mannen-PR is begonnen.  

Waarom zijn jullie begonnen met MensRoom?
“Het is natuurlijk al een tijdje aan de gang, de ontwikkeling dat mannen zich steeds meer bezighouden met mode en lifestyle en daar meer uitgesproken in zijn dan een paar jaar geleden. De meeste PR-bureaus zijn heel vrouwen-georiënteerd waardoor mannen een beetje ondergesneeuwd raken. Een andere reden is, dat de dynamiek rondom PR voor mannen heel anders is dan die van de dameskant. Vanuit de media, de tijdsbeleving, veel korter op de bal, veel praktischer ingesteld, voor ons was dat een signaal ‘volgens mij moeten we heel strak op de mannen-PR zitten.”

Wat houdt Men’s Room precies in?
“We  doen PR voor merken als Undandy, Ted Baker, Sperry, Tigha, Mason Garments, Karma en Tony Cohen. Daarnaast zijn we bezig een ondersteund en commercieel  agency op te richten voor influencers op het gebied van mannenmode- en lifestyle. Zo willen we allerlei educatieve en inspirerende workshops organiseren voor die influencers zodat ze zich kunnen ontwikkelen.”

Mensroom

En, hoe reageert de industrie op dit idee?
“We merken dat er veel interesse is vanuit mannen gerelateerde merken, niet alleen mode maar ook op lifestyle gebied. Bedrijven reageren heel positief en zeggen ‘wat fijn, dat er echt een PR-bureau is dat zich alleen op mannen richt’. Zo zijn we momenteel in gesprek met een aantal grote partijen, die veel interesse hebben in MensRoom – alleen kan ik nog niet verklappen om welke merken het gaat.”

Hoe gaat het verder tot nu toe?
“Goed. Voor Undandy hebben we de gehele introductie afgelopen voorjaar gedaan voor de vakpers, print en online pers naast de selectie, activatie en onderhandelingen van (inter) nationale influencers. Komend najaar komt hier een vervolg op. Met Sperry hebben we op de kick-off van MensRoom een speciaal concept ontwikkeld waarbij influencers een eigen look/tattoo konden toevoegen aan hun Sperry bootschoen. Dat leverde leuke resultaten op!”

Hoe zal de mannenmode-industrie zich verder ontwikkelen denk je?
“De mannelijke hipster die 5-6 jaar geleden opkwam, is nu mainstream aan het worden. Mannen houden zich tegenwoordig veel meer bezig mode, verzorging etc. Dat is ook te zien aan de hoeveelheid mannentijdschriften en -blogs die er tegenwoordig zijn. Ik denk dat deze ontwikkeling zich verder ontwikkelt en dat Men’s Room zich afsplits van Cream PR en straks een op zichzelf staand onderdeel wordt.”