TOP

Brantano gaat door als vanHaren, WE Fashion geeft een jaar retourgarantie en mondkapjes van Zeeman

vanHaren gaat de 43 overgenomen Brantano-vestigingen ombouwen naar de eigen formule. Verder: WE Fashion introduceert Fundamentals. by WE, een duurzame collectie voor mannen en Zeeman komt met mondkapjes. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 7 september.

Overgenomen Brantano-winkels heropenen vanaf februari 2021 als vanHaren

Zoals verwacht zal vanHaren de 43 overgenomen Brantano-vestigingen ombouwen naar de eigen formule. De winkels gaan op 1 oktober dicht en heropenen vanaf februari 2021 geleidelijk als vanHaren-filialen. Die tijd heeft vanHaren nodig om de winkels de typische ‘look and feel te geven en het personeel op een professionele manier op te leiden, in overeenstemming met de normen en waarden van het bedrijf’, meldt de Nederlandse schoenenketen in een persbericht. Daarnaast geeft vanHaren aan zijn ‘uiterste best’ te doen om zoveel mogelijk personeelsleden van Brantano een baan aan te bieden. Om hoeveel medewerkers het gaat, is nog niet bekend.

WE Fashion geeft een jaar retourgarantie op nieuwe mannencollectie

Het Nederlandse modebedrijf WE Fashion introduceert Fundamentals. by WE, een duurzame collectie voor mannen. Fundamentals zijn items die intensief gedragen worden en daardoor van de hoogste kwaliteit zijn, aldus WE Fashion in ene persbericht. WE Fashion gelooft zo in haar kwaliteit, dat er een retourtermijn van 365 dagen geldt. Gaat er onverhoopt iets kapot, dan vervangt WE Fashion het item voor een nieuwe en wordt het oude exemplaar ingezet voor het recycleprogramma. De prijzen variëren van € 9,99 voor een boxershort tot € 59,99 voor een chino.

De toekomst van de modeshows

Jarenlang werd de honger naar mode gevoed met steeds meer shows en collecties. FD Persoonlijk-moderedacteur Michou Basu is benieuwd of de modewereld nu echt aan de slag gaat om het tij te keren. “Door de jaren heen kwamen daar alleen maar evenementen en collecties bij. Fast fashion was aan een opmars bezig, de honger naar nieuw was aangewakkerd. In een razend tempo volgden collecties elkaar op. Dat proces versnelde toen sociale media hun intrede deden. Had nieuwe mode aanvankelijk een halfjaar tijd om te rijpen, nu lag die meteen op straat. Nog voor een item een kans had om de winkels te bereiken, had het zijn glans verloren en was het weer wachten op nieuw, seizoenenlang hét sleutelwoord.”

Zeeman breidt fancollectie uit en komt met mondkapjes

Speciaal voor alle Zeeman-fans heeft Zeeman mondkapjes met hun eigen logo erop laten maken. Dat laat Zeeman weten in een persbericht De mondkapjes zijn er in 4 variantenen zijn vanaf 3 september tijdelijk in de webshop van Zeeman verkrijgbaar voor 2,99 euro per stuk. Naast de fancollectie mondkapjes die alleen online verkrijgbaar zijn, heeft Zeeman ook andere varianten die zowel in de winkel als online te beschikbaar zijn. Er zijn twee verschillende soorten. Wegwerpmondkapjes van papier voor eenmalig gebruik. En mondkapjes die zijn gemaakt van katoen en gewoon mee kunnen in de wasmachine. De katoenen mondkapjes zijn er in diverse prints of in basic kleuren. De kantoenen varianten zijn er niet alleen in twee maten voor volwassen, maar ook in twee maten voor kinderen.