TOP

Bodyfashion Tradefair was groot succes

De Bodyfashion Tradefair was succesvol. De 61ste editie werd gehouden op 7, 8 en 9 februari in Amersfoort. Textilia was er bij voor een beursverslag.

“De 61e editie van de Bodyfashion Tradefair was in tegenstelling tot de twee beurzen hiervoor een groot succes,” aldus Helen Ypma van Bodyfashion Promotion. “Er werd minder gemopperd en ik hoorde vooral veel positieve geluiden.”

Fris en vrolijk
Daar hield het blije gevoel niet op: ook de getoonde collecties hadden een fris en vrolijk tintje. In het assortiment van mannenondermode zagen we opvallend vaak de inmiddels bekende bestsellers: heftig gekleurde boxershorts, vaak met een printje, van onder andere de merken Giovanni, Gino Santi en Björn Borg. Bodyfashion voor vrouwen verschilde van felle prints met opvallende teksten voor jonge meiden, tot zachte kleuren en kwalitatief hoogstaande stoffen zoals gezien bij het Deense merk Hoff by Hoff en het Franse merk Divertimento. Maar niet alleen de kleurkeuze was divers. We zagen loungewear en ander comfort, afgewisseld met – hoe kan het ook anders – sexy setjes van bijvoorbeeld hoogvlieger Sapph.

Verdeelde kleuren
De kleuren van het komende seizoen zijn duidelijk verdeeld in zachte nude-tinten en uitgesproken fel. De echte rode draad zijn de vele blauwtinten: die verschilden van hemels- en koningsblauw tot blauwgrijs, neonkleurig blauw en antraciet. Ondanks het enthousiasme van de organisatie bleken de reacties van standhouders uiteenlopend. Sommigen vonden de opkomst minder dan de vorige jaren, anderen hadden juist hun handen vol aan oude én nieuwe klanten.

Naadje van de kous weten over deze drie beursdagen? Lees dan het nieuwe (en voortaan extra dikke) nummer van Textilia.