TOP

Blue Blood wordt goedkoper

Het Nederlandse jeansmerk Blue Blood gaat een nieuwe koers varen. Het merk is ondergebracht bij een nieuw Amerikaans bedrijf, waar oprichter Steve te Pas deels eigenaar van is. De productie wordt verplaatst naar China en de prijzen gaan flink omlaag.

Dat vertelde Blue Blood oprichter Steve te Pas in een interview met De Telegraaf. De licentie van Blue Blood is ondergebracht bij het nieuwe bedrijf Blue Blood Global License. Te Pas is hiervan eigenaar, samen met Martine Mang en Jose Sfez van de HTP Group uit Hong Kong. Dit bedrijf maakte Ed Hardy en 7 Seven groot en produceert daarnaast voor veel grote labels (denk aan Dolce & Gabbana, D Squared en Abercrombie & Fitch). Het hoofdkantoor van Blue Blood verhuist van Amsterdam naar New York.

Omdat de productie wordt verplaatst naar China gaan de prijzen van Blue Blood met gemiddeld 40% omlaag. De gemiddelde prijs voor een jeans zal bijvoorbeeld dalen van €220 naar €130. Overigens blijven de duurdere jeans, die in Italië en Japan worden gemaakt, ook te koop.

De nieuwe koers moet leiden tot een internationale doorbraak. Blue Blood heeft nu 5 winkels in Nederland en wil in 2010 winkels openen in Rotterdam, Eindhoven, Den Haag, Maastricht en Antwerpen. Ook voor Azië en de VS zijn grootse expansieplannen.