TOP

Björn Borg werkt samen met Robyn, Zalando maakt eindspurt en Stalman Mode sluit na 115 jaar

Björn Borg brengt samen met de Zweedse artiest Robyn een unisex-capsulecollectie uit. VerderL Zalando maakte eind 2018 een flinke inhaalspurt om het jaar af te sluiten met 20 procent omzetgroei en Stalman Mode in Klazienaveen sluit na 115 jaar de deuren. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 28 februari 2019.

Björn Borg en Robyn lanceren unisex-collectie

Het Zweedse sportmerk Björn Borg lanceert in samenwerking met de Zweedse artiest Robyn een unisex-collectie onder de naam RBN. Het is een mix van edgy sportkleding en streetfashion. De capsulecollectie is ontwikkeld door Robyn, de bekende stylist Naomi Itkes en het designteam van Björn Borg. De limited-edition collectie bestaat uit 23 items en is vanaf 1 maart verkrijgbaar. Robyn brengt, als onderdeel van de lancering, ook een nieuwe videoclip uit.

ØLÅF en Halal lanceren capsulecollectie

Het modelabel ØLÅF lanceert een capsulecollectie in samenwerking met fotografie agency en filmproducent Halal, zo laten ze weten in een persbericht. In samenwerking met zeven Halal-fotografen zijn er 9 T-shirts uitgebracht onder het thema ‘As Seen Through These Eyes.’ De fotografen die hebben meegewerkt zijn Jane Stockdale, Lotte van Raalte, Maeve Stam, Olya Oleinic, Sophie van der Perre, Tobias Faisst en Dawit N.M. Alle fotografen brengen hun eigen stijl in het project.

Tekst loopt door onder de foto.

Olaf x Halal

Norrøna sluit aan bij Fashion for Good

Norrøna is het nieuwste modemerk dat als partner aansluit bij Fashion For Good. Het Noorse outdoorlabel zet zich in om nieuwe, innovatieve en duurzame startups te helpen en een positieve verandering te creëren die zowel de consumenten als onze omgeving ten goede zal komen. Norrøna doet ruim 95 procent van de productie in huis . Katrin Ley, managing director van Fashion for good vertelt in een persbericht: “Met Norrøna als gelieerde partner in onze portefeuille, krijgen we een oplossingsgerichte en agile partner die zich ten volle heeft ingezet voor het implementeren van duurzame innovaties.”

Zalando maakt flinke eindspurt in 2018

Dankzij een sterk vierde kwartaal wist online gigant Zalando het afgelopen jaar af te sluiten met een omzetgroei van 20 procent tot 5,4 miljard euro, dat schrijft RetailDetail. In dat laatste kwartaal verkocht de Duitse retailer voor 1,7 milard euro aan kleding. Daarmee ging de omzet van het vierde kwartaal van 2018 nét geen kwart hoger dan het derde kwartaal (24,6 procent). Zalando had in de zomer te lijden onder de hoge temperaturen, waardoor de verkoop van de herfst-wintercollectie niet op gang kwam. Uiteindelijk deed het modebedrijf het in 2018 iets minder goed dan het jaar ervoor: 20 procent tegenover 23,4 procent. Zalando telt inmiddels naar eigen zeggen 26,4 miljoen actieve klanten (tegenover 23,1 miljoen in 2017).

Na 115 jaar sluiten de deuren van Stalman Mode in Klazienaveen

Mannenmodezaak Stalman Mode in Klazienaveen gaat na 115 jaar de deuren sluiten, zo schrijft RTV Drenthe. Kees Stalman en zijn vrouw Ria runden de winkel al sinds 1979. Zes jaar lang wachtten ze op een koper van de gehele winkel, maar uiteindelijk hebben ze het pand en de bijbehorende woning verkocht. “Nu hebben we geld om een ander huis te kopen en hebben we het pensioen binnen”, vertelt Stalman aan RTV Drenthe. De winkel houdt nu uitverkoop, de precieze datum wanneer de zaak sluit is nog niet bekend.