TOP
Show Up

Bijenkorf mist toeristen, Show Up naar Brabanthallen, helft winkeliers betaalt huur niet

Bijenkorf mist de koopkracht van de niet-Europese toerist. Verder verhuist Show Up tijdelijk naar de Brabanthallen en lanceert No Excess een nieuw label. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van vrijdag 3 juli.

Bijenkorf mist niet-Europese toeristen

Met name Europese toeristen weten Nederland mondjesmaat weer te vinden, maar de Bijenkorf mist (ook) juist de klanten van buiten de Europese grenzen. Deze niet-Europese toeristen zijn goed voor maar liefst 10 procent van de omzet. Daar komt bij dat de filialen tijdens de lockdown de deuren natuurlijk hebben moeten sluiten. Een woordvoerder van het warenhuis vertelt tegen Nu.nl dat de sluiting van de filialen nooit helemaal goed is te maken met de online verkoop. De pandemie heeft er wel voor gezorgd dat de webshop nog belangrijker is geworden, zowel in Nederland als in Duitsland en België, aldus Bijenkorf CEO Giovanni Colauto.

Woonaccessoirebeurs Show Up naar Brabanthallen

Na de aankondiging van de versoepeling van de coronamaatregelen door de overheid en na overleg met de locatie heeft de organisatie van de beurs Show Up besloten definitief groen licht te geven voor 27 en 28 september in de Brabanthallen. Op deze locatie in Den Bosch is meer ruimte om de beurs volgens de richtlijnen in te richten dan bij de Expo Haarlemmermeer waar de beurs normaalgesproken plaatsvindt. De vakbeurs richt zich op inkopers van woon- en gift stores, concept stores, webshops, warenhuizen en museumwinkels. In februari 2021 keert Show Up weer terug in de Expo Haarlemmermeer, meldt het persbericht.

Nederlandse start-up wint LVMH Innovation Award

Uit 1200 inzendingen is de Nederlandse start-up Crobox verkozen tot winnaar van de LVMH Innovation Award, zo meldt Fashion United. Het project analyseert consumentengedrag waardoor merken leren wat klanten goed vinden aan hun producten. Hierdoor krijgen deze merken de kans om deze elementen naar voor te brengen in de communicatie, waardoor een aankoop verder wordt gestimuleerd. Crobox is in 2014 opgericht door het trio Leonard Wolters, Rodger Buyvoets en Sjoerd Mulder in Nederland. De start-up zal een jaar lang gaan samenwerken met de LVMH Group.

Helft winkeliers betaalt huur niet

Bijna de helft van de winkeliers betaalt nog steeds de huur niet, omdat ze het met de pandeigenaren niet eens worden over de voorwaarden, zeggen vastgoedadviseurs Cushman & Wakefield en Saville op BNR. Retailers willen pas betalen bij een akkoord. Winkeliers en pandeigenaren spraken eerder af om betalingsregelingen te treffen, waarbij kan ook een deel van de huur worden kwijtgescholden. Maar in veel gevallen lopen deze gesprekken nog. De meeste wanbetalers zitten in de grote winkelstraten, waar traffic compleet instortte nadat corona uitbrak.

No Excess lanceert nieuw label

Het Nederlandse bedrijf No Excess Groep heeft een nieuw merk gelanceerd voor wholesale. Met Qubz richt de No Excess Group zich op de ‘frisse, energieke en sportieve man’. Brandmanager Mark Zwijsen zegt in een interview met Textilia dat die groep nog onvoldoende vertegenwoordigd in het midden-hoogsegment van de markt. “Met Qubz willen we een merk neerzetten met een frisse en positieve uitstraling voor mannen die meegaan met trends, maar wel willen opvallen met iets luxe in de kleding. Dat betekent dat we items brengen met een cleane basis, technische en functionele details en felle kleuren in de details.” Qubz brengt een totaalcollectie waarbij de belangrijkste productgroepen sweats, jersey artikelen en jacks zijn.

Credit foto: Show Up