TOP

Nieuw mannenmodemerk: Qubz

Het Nederlandse bedrijf No Excess Groep, eigenaar van het gelijknamige mannenmodemerk No Excess, lanceert een nieuw merk: Qubz.

Met het nieuwe mannenmodemerk Qubz richt de No Excess Group zich op de frisse, energieke, sportieve man. Volgens brand manager Mark Zwijsen is die groep nog onvoldoende vertegenwoordigd in het midden-hoogsegment van de markt. “Met Qubz willen we een merk neerzetten met een frisse en positieve uitstraling voor mannen die meegaan met trends, maar wel willen opvallen met iets luxe in de kleding. Dat betekent dat we items brengen met een cleane basis, technische en functionele details en felle kleuren in de details.”

Multibrandwinkel

Qubz brengt een totaalcollectie waarbij de belangrijkste productgroepen sweats, jersey artikelen en jacks zijn. Het merk richt zich op de multibrandwinkel. Er zijn vier leveringen per jaar. De winkelverkoopprijzen liggen iets hoger dan No Excess, vertelt Zwijsen. Zo kost een jas tussen de €99 en €169,95 en een T-shirt €29 tot €49.

Noize

No Excess Groep verkocht Noize onlangs aan het gelijknamige Canadese bedrijf hun in 1996 opgerichte merk Noize. De Canadezen hebben al meer dan 20 jaar de rechten voor het naamgebruik in Noord-Amerika. Beide partijen waren al langere tijd met elkaar in gesprek over een fusie of overname. Uiteindelijk is voor dat laatste gekozen. Hierdoor ontstond er ruimte voor een nieuw label, aldus Zwijsen.

Foto’s: No Excess Groep