TOP

Bever wint Multichannel Award 2013

Tijdens het netwerkcongres Shopping Today op vrijdag 27 september won Bever de Multichannel Award 2013. Het is voor het eerst dat deze award werd uitgereikt.

De outdoor winkelketen is hiermee verkozen tot ‘best multichannel practice’ op de Nederlandse markt. De award is een initiatief van een aantal brancheverenigingen, waaronder Inretail en Thuiswinkel.org. CEO van Bever Greg Nieuwenhuys nam de award tijdens het congres in ontvangst.                      

Online en offline
Uit de door brancheverenigingen en experts voorgedragen winkelconcepten, kwam outdoor-winkel Bever als beste (web)retailer uit de bus. Bever ontvangt de award, omdat de keten al enige tijd bezig is om de voordelen van een fysieke en een online shop zo goed mogelijk te combineren. In 2012 introduceerde de keten Click & Collect: online bestellingen ophalen in een winkel naar keuze. Ook startte Bever met Always Available, wat inhoudt dat de klanten vanuit de winkels toegang hebben tot het volledige assortiment. In Rotterdam en Arnhem installeerde Bever onlangs afhaalbalies en tablets om de potentie van het multichannel-kanaal te maximaliseren. 

Rapport
Volgens de GfK ShopExperience Audit is er bij Bever sprake van een mooie integratie van de fysieke winkel met de website. Dat doet Bever volgens de Audit onder meer door gratis retournering van offline en online aankopen of probleemloos omruilen in de winkel. Ook is volgens de snelheid van ‘Click & Collect’ opvallend te noemen. Klanten kunnen kiezen voor een sms- en e-mail notificatie wanneer een online bestelling in de winkel klaar ligt. De Bevercard (klantenkaart) en de Bever-cadeaukaart zijn zowel online als offline te gebruiken. Winkelvoorraden kunnen online op filiaalniveau bekeken worden en de dichtstbijzijnde winkels zijn op de website terug te vinden, inclusief routekaarten.