TOP

Bestseller Vrouwenmode: Undici / Diciassette

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Yolande le Coultre, eigenaar van vrouwenmodewinkels Undici en Diciassette in Voorburg. “Klanten kopen bij mij de identiteit van de winkel.”

Yolande, eigenaar van vrouwenmodewinkels Unidici en Diciassette in Voorburg: “Ik heb twee winkels in de Herenstraat: Undici en Diciassette. Deze zitten op nummer 11 en 17 – de naam is dan ook het huisnummer in het Italiaans. Het beste dat ik over het algemeen heb verkocht is een broek van Bianco van € 109,95. Deze loopt goed door de kwaliteit. Het is een wat glanzende broek in een zachte katoenen stretch met een ruige coating eroverheen wat het stoer maakt. Daarnaast is de jeans niet te dik waardoor hij nu al goed draagbaar is.”

“De basic wrapper-top van 10Days waren we afgelopen week haast aan het uitdelen. De prijs van het item varieert tussen de € 39- en € 49,- omdat je verschillende modellen hebt: met een gekleurd bandje of met stenen erop. Alle kleuren zijn goed verkocht. Daarnaast zijn ook de jurken van Kyra & Ko hard gegaan (€ 89,- tot € 119,-). Kyra levert – vind ik – fantastisch. Ze hebben een uitgebreid verhaal in de collectie met een pasvorm die goed past bij de Nederlandse vrouw.”

Minder

“De items die zijn gemaakt van een dikkere stof heb ik afgelopen tijd minder goed verkocht. Fabrikanten leveren in juli en augustus al de winteritems en dat is jammer. Daarom probeer ik met hen te bespreken dat de levering komt in blokken zodat ik producten binnen krijg die passen bij het weer. Nu zijn er merken die hier van nature goed in zijn, zoals Kyra & Ko en Expresso, maar er zijn ook veel die nog steeds aan het zoeken zijn hoe ze de coördinatie van de leveringen goed kunnen plannen. Dit heeft ook invloed op de manier waarop ik inkoop en of ik überhaupt inkoop bij een merk.”

Identiteit

“Klanten kopen bij mij de identiteit van de winkel. Wij stijlen zelf en mixen de merken door elkaar. Ik maak van tevoren een moodboard, bepaal de kleuren en ga naar trendpresentaties. Vanuit daar beslis ik welk merk erin past. De laatste tijd focus ik me steeds meer op merken die goed zijn in items. Mac is bijvoorbeeld goed in broeken, dus dan leg ik die hele collectie ervan in de winkel. De beste items uit de collecties van verschillende merken koop ik in en mix en match ik met andere merken door de winkel heen.”

Klanten trekken

“Undici bestaat komend jaar twintig jaar en afgelopen jaar heb ik het beste jaar ooit gedraaid. Ik krijg er steeds meer klanten bij en de vaste klant belonen we ook. We werken veel met cadeautjes en aanbiedingen.”

Undici / Diciassette

“De winkels vullen elkaar aan, maar hebben een ander concept. Undici is net een woonkamer met een grote achtertuin. Het heeft veel casualkleding en basics voor een doelgroep van 35-plus. Hier verkoop ik Nederlandse merken die goede plaatsjes leveren met een goede pasvorm en een mooie prijs-kwaliteitverhouding. Diciassette is wat meer trendgevoelig en heeft een iets jongere doelgroep. Hier verkoop ik ook mijn eigen schoenen- en kledingmerk 1117. De andere merken die hier hangen zijn wat hoger gepositioneerd. Ik verkoop daarnaast per seizoen gemiddeld 450 schoenen, dat is voor een modezaak best veel.”