TOP

Bestseller Vrouwenmode: Trendy Mode *

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Maud van Wanrooij, eigenaar van vrouwenmodewinkel Trendy Mode in Cuijk en Beuningen: “Rokken tot net over de knieën, na de lange rok is het nu tijd om een stukje been te laten zien.”

Maud van Wanrooij, eigenaar van Trendy Mode: “We hebben de afgelopen tijd veel rokken verkocht die tot net over de knieën komen. We hebben veel lange rokken gehad maar nu is het tijd om een stukje been te laten zien. Vrouwen hebben vaak problemen met de knieën en dit verbergt het net. Daarnaast is het ook ideaal voor in het najaar met een panty of maillot eronder.”

 

“Wij hebben sinds kort het merk Yaya en hun rok (€ 59,95) was binnen drie dagen uitverkocht. Het is gemaakt van een lekkere sweatstof en is heel simpel  waardoor het erg draagbaar is. Je kan het netjes dragen maar ook stoer.”

 

Witte bloezen

 

“Daarnaast verkopen we ook veel witte bloezen. Met kraag, zonder kraag, op allerlei manieren. De wat mannelijkere stijl wordt dan ook een trend. Vooral de bloezen van Opus (€ 49,- tot € 79,-) doen het goed. Het merk speelt met materialen door de voorkant van een andere stof te maken dan de achterkant.

 

Sneakers

 

“Ze hebben goed gelopen en dat doen ze nu nog steeds: de sneakers. En dan vooral die van Red Rag. We hebben de sneakers van dit merk nu al een aantal seizoenen en het blijft een hit. Het model blijft hetzelfde maar de materialen en kleuren veranderen ieder seizoen.”

 

Toegevoegd

 

“Sinds kort hebben we dus Yaya in de collectie. Het merk heeft een fijne prijs-kwaliteitverhouding en speelt goed in op de trends. Daarnaast hebben we laatst ook Zip73 toegevoegd, zij hebben broekjes en rokken die nu erg in trek zijn en de kwaliteit ervan is super goed.”

 

Minder

 

“De jumpsuits lopen momenteel wat achter, ik denk dat ze op hun retour zijn. Daarnaast is de lange rok nog een goed item maar het is niet geschikt voor iedere vrouw. Ook gaan de T-shirts wat minder, klanten willen een neutrale top maar wel wat meer dan alleen een T-shirt. Daarom lopen de witte bloezen nu dus zo goed.”

 

Massaproductie

 

“In de retail kun je bijna niet meer uniek zijn want veel is al een keer bedacht en gedaan. Persoonlijke aandacht en een goed aanbod zijn bij ons daarom belangrijk. Veel winkels zullen in deze tijd op safe spelen door het aanbod commercieel te maken maar dat doen wij niet, wij trekken ons eigen plan. Ik vind dat we af moeten van die massaproductie.”

 

Klanten

 

“Vrouwen kunnen bij Trendy Mode een totaalpakket krijgen. Vaak komen moeder en dochter samen binnen en kunnen ze beiden slagen. Vrouwen willen meer kleding en goedkopere prijzen maar bij ons zie je toch dat klanten niet gaan voor het hele goedkope.”