TOP

Bestseller Vrouwenmode: Jolie in Vught *

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Claire van Ham, eigenaar van vrouwenmodewinkel Jolie in Vught. “De klant is uitgekeken op zwart, ongeacht het artikelen maar specifiek in jurkjes.”

Claire van Ham, eigenaar Jolie in Vught: “Afgelopen maand hebben we veel sneakers van Zero Cent Cinq (€119,95 tot €139,95) verkocht. Het zijn handgemaakte, Franse schoenen die worden geleverd met een extra paar veters in een andere kleur en een nagelvijltje. Er zit een kleine verhoging in de hak en ze lopen erg lekker. Ze hebben een print op de zool en zijn er in allerlei kleurtjes. Ze verkopen zichzelf eigenlijk. De klanten die ze vorig jaar winter hebben gekocht, komen nu weer terug voor een zomerpaar.”

“Ook loopt een shirt met lange mouwen in lavendelblauw van het met Set (€89,95) erg goed. De klant kon het meteen aan omdat het lange mouwen heeft, ook al is het nu wel wat warmer aan het worden. Vooral de goede pasvorm en mooie kleur trekken aan. Daarnaast vliegt ook een kobaltblauwe jurk van Twin-Set (€125,-) de winkel uit. Het is mouwloos, simpel en door de juiste snit maakt het heel slank.”

Minder

“Wat ik minder verkoop is de kleur zwart. De klant is hierop wel uitgekeken, ongeacht het artikel maar specifiek jurkjes. Als klanten binnen komen vragen ze specifiek naar iets in het ‘niet zwart’.”

Toegevoegd

“Ik heb My Dutch Family laatst toegevoegd aan de collectie. Het is een leuk, betaalbaar, Nederlands merk dat goed inhaakt op de modetrends van nu. De items zijn echt snoepjes die gemaakt zijn voor de Nederlandse vrouw. Het broekenmerk Reign is ook nieuw. Ik heb al veel broeken in de winkel, maar deze broek is modisch met een betaalbaar prijskaartje.”

Klanten

“Onze doelgroep bij Jolie is 25 tot 75 jaar en draagt maat 34 tot 44. Het zijn over het algemeen niet de echte trendsetters of trendvolgers, maar vrouwen die dragen wat bij hun past. Ik merk wel dat klanten wat prijsbewuster zijn geworden. Ze hebben liever draagbare kleding dan dat ene gekke, dure jurkje dat ze maar één keer aan doen. Ik merk ook dat ze bewuster zijn van de kwaliteit van stoffen en steeds vaker natuurlijke materialen willen.”