TOP

Bestseller Vrouwenmode: Charm Luxury [interview]

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Erika Harm, eigenaar van vrouwenmodewinkel Charm Luxury in Zeist. “Vrouwen zoeken altijd wel naar jasjes, maar ze willen niet iets standaards.”

Erika Harm, eigenaar van vrouwenmodewinkel Charm Luxury in Zeist: “Ik heb van Atos Lombardini een military bouclé jasje in navy (€ 399,-) erg goed verkocht. Het is een vernieuwing van de blazer. Vrouwen zoeken altijd wel naar jasjes, maar ze willen niet iets standaards. Dit zit tussen circusdirecteur en military in wat erg aanspreekt.”

“Daarnaast loopt de jogger – een wat wijdere broek – van Ibana (€ 399,-) ook goed. Deze is van stretch en zit hierdoor erg lekker. Het wordt zowel gecombineerd met een baggy trui van By Malene Birger en een sneaker als met een nette blazer met mooie details en eronder een pump. Het kan dus zowel voor werk als voor casual gedragen worden.”

“Missoni doet het ook goed bij ons, vooral de geweven jurk (€ 389,-) en de flared broek (€ 299,-) vliegen de deur uit. Wat ik bijzonder vind om te zien is dat Missoni altijd de gebreide zigzag was – en nog steeds enorm sterk hierin zijn – maar dat ook de geweven items een goede pasvorm hebben. Mensen die normaal gesproken niet zo snel voor Missoni gaan, vallen nu toch voor het merk.”

Minder

“De cocktailjurkjes van Ted Baker gaan niet zo goed. Vrouwen vinden het óf te kinderachtig omdat het vaak wijd uitlopend is, óf ze vinden het een heel erg cocktail moment. Daarnaast zijn dikke vesten ook onhandig als ze niet onder een jas passen. In de zomer kan je het nog als buitenjas gebruiken, maar in de winter lukt het niet om het te verkopen.”

Toegevoegd

“We gaan volgend seizoen met Notes du Nord beginnen, een Deens merk. Het is mega vrouwelijk en ideaal voor verschillende draagmomenten. Het is Scandinavische glamour. Ik kwam het merk tegen bij de agent van Dante 6 omdat ze het net hebben toegevoegd aan het merkenpakket en ik vond het er meteen heel goed uitzien.”

Charm

“We heten Charm en dat is ook precies onze doelgroep, daar zit geen leeftijd aan vast. We hebben een ruime winkel van 240 m² met kleding in het midden- en hoogsegment. Wij bieden de klant service door altijd mee te denken met welke kleding goed is voor welk draagmoment. Hierop passen we ook onze collectie aan: we denken in casual, zakelijk en gekleed.”