TOP

Bestseller Vrouwenmode: A4 Vrouwenmode*

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Angela van Roy, eigenaar van vrouwenmodewinkel A4 Vrouwenmode in Panningen. “Wij verkopen de afgelopen tijd vooral veel jeans.”

Angela van Roy, eigenaar vrouwenmodewinkel A4 Vrouwenmode: “De afgelopen tijd heb ik vooral veel jeans verkocht, vooral van Circle of Trust, Met Jeans en Il Dolce (tussen de €70,- en € 100,-). Het is ideaal, want ik kan hier ook elke week bijbestellingen plaatsen die binnen een of twee dagen binnen zijn. De broeken worden vaak gecombineerd met een jasje. Het merk waar ik echt veel jasjes van verkoop is Rinascimento (€ 130,-).”

“Ik denk dat deze items zo goed verkopen omdat het nu vakantie is met veel feestdagen en communies. Daar zoeken vrouwen een mooie outfit voor, iets dat draagbaar, stoer maar toch ook vrouwelijk is. Daarnaast heeft ook Supertrash afgelopen tijd enorm goed verkocht.”

Minder

“Ik probeer merken altijd zo in de winkel neer te hangen dat je het altijd opnieuw kan combineren. Met fabrikanten doe ik soms omruilingen, bijvoorbeeld met Nikki, om de kleding te actualiseren. Ik werk altijd heel nauw samen met merken.”

Nieuwe merken

“Ik heb sinds kort Tailor & Elbaz toegevoegd aan het merkenpakket. Het is een merk van de Mode Meisjes en het loopt erg goed. Qua prijs en uitstraling is het vooral voor de jonge meiden fijn, onder de honderd euro heb je dan toch een leuke outfit. Je kan met het merk weer andere klanten mee bereiken. Ook Isilk heb ik laatst toegevoegd, dat zijn zijden bloesjes in een Ibiza stijl. Het zijn items die iedereen past, of je nou wat gevulder bent of juist heel smal.”

“Hier blijft het nu wel even bij, ik heb eigenlijk al veels te veel merken. Ik heb ook maar een kleine winkel van 95 m² die ik ruim een jaar geleden al heb uitgebreid en heb ingericht met als doel om een thuisgevoel te geven door middel van een keukenblok in de winkel waar we gezellig wat kunnen drinken. Het is wel super druk maar nog verder uitbreiden hoeft niet.”

Klanten

“De klanten die naar A4 Vrouwenmode toe komen zijn toch wel stoer, sexy en zelfbewust. Het zijn vrouwen die elk seizoen hun garderobe aanpassen en die shoppen in het middensegment. Onze klanten zijn de laatste tijd wel wat kritischer geworden op de kleding maar het vertrouwen in de zaak is daarnaast wel gestegen. We hebben dan ook een super enthousiast team, we behandelen klachten meteen en hebben een goede samenwerking met de fabrikanten.”

“Ik denk dan ook dat het persoonlijke contact met de klant het belangrijkste is van een zaak hebben. Wij onderhouden dat door modeshows te houden en de klant up to date te houden via Facebook. Aan een website doen we niet omdat ik vaak zie dat het niet goed bijgehouden wordt. Ook oriënteren klanten zich wel op internet maar willen ze het persoonlijke advies uit de winkel.”