TOP

‘Label54 zal vrijwel zeker weer open gaan’ [interview]*

In februari werden de modewebshops Jeansonline, Bulls & Birds en Label54 overgenomen door Vidala, eigenaar van online store Vimodos. Directeur Maurits Tempelaar vertelt over de plannen en ambities. "Over Bulls & Birds beraden we ons nog."

In februari heeft Vimodos de webshops Jeansonline, Bulls & Birds en Label54 overgenomen. Wat is er vanaf dat moment ondernomen?

“Voor de consument is er nog weinig veranderd, maar organisatorisch is er veel gewijzigd. We werken nu met een lean and mean team, met 6fte, die de operatie op een efficiënte manier draait.”

Bulls & Birds en Label54 zijn na de doorstart niet meer ‘live’ gegaan. Waarom niet?

“We hebben te maken met een technologische uitdaging. De voorraden zijn momenteel gescheiden en het platform waarop de shops draaien is gefragmenteerd. Dit zijn we eerst aan het oplossen voordat de andere sites weer open kunnen.”

Dus de overige webshops worden op termijn weer actief?

“Ja, vrijwel zeker zal Label54 weer open gaan. Over Bulls & Birds beraden we ons nog.”

Waar twijfel je aan?

“Bulls & Birds is nooit echt van de grond gekomen. Label54 heeft een duidelijk youngster profiel en was winstgevend.”

De focus ligt nu op Jeansonline, waarom is eerst voor deze formule gekozen?

“Jeansonline is verreweg de grootste shop, met de grootste voorraad van 30.000 stuks, 250.000 klanten en ruim 500.000 e-mail abonnees.”

Dat zijn klinkende cijfers. Wat is verder de kracht van Jeansonline?

“Jeansonline bedient een duidelijk segment en heeft een groot en actief klantenbestand. Twee derde bestaat uit mannen, wat een groot voordeel is, want zij genereren een hogere orderwaarde en sturen minder terug dan vrouwen.”

Waar ligt de focus voor de komende tijd? En waarin wordt geïnvesteerd?

“We beraden ons nog op de toekomst van de diverse winkels en zijn op zoek naar een partner om een en ander verder uit te bouwen. Samen met Vimodos beschikken we nu over vier merken, 1,5 miljoen e-mailadressen en ruim 500.000 klanten. Deze merken bedienen mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 16-45 jaar, dus potentie – in 2014 werd in totaal 10 miljoen euro omgezet – is er zeker.”