TOP

Batavia Stad wint NRW-marketingprijs voor winkelcentra

Het jaarplan voor Batavia Stad is 14 april uitgeroepen tot beste marketingcampagne rond een winkelcentrum. Tijdens de 25ste editie van het NRW-jaarcongres viel ook winkelcentrum Vleuterweide in Utrecht in de prijzen.

De Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW) riep het jaarplan voor Batavia Stad in Lelystad uit tot winnaar van de eerste NRW-marketingprijs omdat het plan volgens de jury goed past bij de nieuwe strategie van Batavia Stad. Het centrum kampte de laatste jaren met een wat negatief imago en wilde dit imago door het uitbreiden van het aantal merken en meters flink aanpakken. De imagocampagne ‘Batavia Stad. Gebouwd op grote merken’, gaf volgens de jury uiting aan de nieuwe focus op bezoekers en het belang van merken.

Marketingplan
In het jaarplan 2009/2010 werd de marketing vooral toegespitst op de individuele wensen van de klant. Via een nieuw spaarprogramma wordt bijvoorbeeld inzicht verkregen in klantgegevens en bijbehorend koopgedrag waardoor er beter op de wens van de klant ingespeeld kan worden. Doordat alle winkels over een draadloos extranet beschikken kunnen de gegevens direct verwerkt worden.

NRW-jaarpijs
Naast de prijs voor beste marketingcampagne werd er tijdens het jaarcongres ook de prijs voor beste winkelcentrum uitgereikt. Dit jaar mocht winkelcentrum Vleuterweide in Utrecht de prijs in ontvangst nemen. Door een mix van dagelijkse boodschappen, shoppen en horeca is het winkelcentrum in Vleuterweide voor de consument vertrouwd en compleet. Volgens het oordeel van NRW-jury zijn er in het centrum veel retailers te vinden die consumenten normaliter alleen in een stad tegenkomen.
Meer informatie: NRW.nl