TOP

Bastiaansen Modestad wint ondernemersprijs, Superdry wil 25 winkels in Nederland en Hunkemöller zet in op buitenlandse expansie

Bastiaansen Modestad kreeg vrijdag een EK Passion Star uitgereikt door de Duitse retailorganisatie EK/servicegroup. Het Britse modemerk Superdry wil de komende vijf jaar uitbreiden tot 25 winkels in Nederland. En Uniqlo lanceerde de campagne rond de opening van de eerste Nederlandse winkel. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 18 september 2018.

Bastiaansen Modestad wint de EK Passion Star

Bastiaansen Modestad in Bavel heeft op vrijdag 14 september een EK Passion Star 2018 in ontvangst genomen. De retailer kreeg de award voor zijn passie voor snelheid en het altijd vinger aan de pols houden. De prijs wordt ieder jaar in vier categorieën uitgereikt door de Duitse retailorganisatie EK/servicegroup, het moederbedrijf van Euretco. Een vakjury beoordeelde de zestig genomineerden. In 2017 kreeg Roetgerink Mode uit Enter een EK Passion Star uitgereikt.

‘Altijd vinger aan de pols door passie en snelheid’ staat er op onze EK Passion Star award! Uit ruim 60 genomineerde retailers hebben wij gisteren in Duitsland dé ondernemersprijs gewonnen, heel bijzonder! Wij zijn zo trots! Bedankt @ek_servicegroup

 

Superdry wil 25 winkels in Nederland

Het Britse modemerk Superdry wil de komende drie tot vijf jaar uitbreiden tot 25 winkels in Nederland. Dat zegt directeur Marco van Drunen van masterfranchisenemer Portare in een interview met Retailtrends. Er openen ongeveer twee tot drie Superdry-winkels per jaar in Nederland. Eind september opent de tiende franchisewinkel in Leiden. Daarnaast heeft Superdry een aantal grote winkels in eigen beheer. Verder overweegt het merk in Nederland sportwinkels te openen, na een pilot daarmee in het buitenland.

Internationale groei voor Hunkemöller

Hunkemöller zet ook dit jaar sterk in op expansie in het buitenland. Er zijn winkels geopend in Noorwegen en Polen en ook de eerste vier winkels in de Russische hoofdstad Moskou zijn sinds augustus een feit. Naar verwachting zullen er dit jaar nog drie winkels in Moskou geopend worden. Vorig jaar opende de Nederlandse lingerieketen meer dan 100 winkels, waaronder de eerste winkels in Zwitserland.

Nieuw merk Phi Festive gemaakt door Syriërs in Amsterdam (hoofdfoto)

Phi Festive is een nieuw kledingmerk, dat wordt gemaakt door voormalige vluchtelingen uit Syrië. Het idee komt van Philine van Zinnicq die Atelier Phi oprichtte en met kleermaker, ontwerper en ex-vluchteling Fares Al Khalif de collectie bedacht. In het Amsterdamse atelier maken zij de kledingstukken met twee vluchtelingen, beiden afkomstig uit het kleermakersvak. Syrië was voor de oorlog hét textielland van het Midden-Oosten en twintig procent van de beroepsbevolking werkte in deze industrie. De collectie bestaat voornamelijk uit feestelijke jurken en jumpsuits, met elk een Arabische naam. De items zijn te bestellen via de webshop (vanaf € 219,95). Op afspraak wordt er kleding op maat gemaakt in het atelier.

Phi Festive (2)

Uniqlo lanceert eerste winkel met locals in campagne

De Japanse retailer Uniqlo lanceerde gisteren de campagne rond de opening van de eerste Nederlandse winkel in Amsterdam: To A New Everyday, waarin mensen uit Amsterdam zelf te zien zijn. Alle zeven zijn ze afkomstig uit verschillende delen van de samenleving, zoals muziek, sport, architectuur, het milieu en het ondernemerschap. Met deze zeven verschillende individuen benadrukt de retailer de gedeelde waarden tussen Uniqlo en Nederland en hoe ‘lifewear’ een essentiële rol speelt in hun dagelijks leven. Op vrijdag 28 september opent Uniqlo de eerste Nederlandse winkel in de Kalverstraat in Amsterdam.

Uniqlo