TOP

Babylabel Hopsan en kinderwinkel Imagine blikken terug op Groene Weken

Het Nederlandse babymerk Hopsan organiseerde met de Amsterdamse kinderwinkel Imagine in november een gezamelijke klantenactie, genaamd Groene Weken. Leverancier Thea van Daalen en detaillist Carla Rekers blikken terug op hun samenwerking.

Hopsan en Imagine zijn een samenwerking aangegaan omdat beide concepten heel goed bij elkaar aansluiten, merkten Thea en Carla. Thea: “Imagine was mijn eerste klant. Het klikte heel goed met Carla en ik was meteen fan van haar winkel.” 

Thea had voor Hopsan al eerder een samenwerkingsactie op poten gezet met eco-beddenwinkel Cocomat en dat smaakte naar meer. Winkel Imagine was een logische keuze om een tweede actie mee te beginnen. “Mijn doel is het natuurlijke, groene en eerlijke karakter van Hopsan op een verrassende manier over te dragen”, vertelt Thea. Voor de Groene Weken leverde ze aan Imagine bijzondere verpakkingen en give-aways, zoals slabjes en appels. Ze realiseert zich dat dit alles extra inzet vraagt bij de verkoop van de Hopsan producten. “Carla staat open voor deze andere aanpak en doet nog eens extra moeite door de etalage mooi in te richten met Hopsan kleertjes, appels, takken en huisjes.” Uit de samenwerking halen ze beiden voordeel. Voor Hopsan is het de grotere naamsbekendheid en uitbreiding van de verkoop. Imagine kan haar klanten iets extra’s bieden: een bijzondere etalage en een leuke weg-geef actie en “zeker zo belangrijk: veel plezier!” aldus Carla. Voor beide partijen is de actie voor herhaling vatbaar. Thea: “Het zou heel leuk zijn om de groene weken op landelijk niveau in te voeren, bij al onze verkooppunten.”