TOP

Angels Jeanswear slaat nieuwe weg in

Het Duitse Angels Jeanswear voert veranderingen door in de organisatie én de collectie. “De doelgroep gaat zich jonger kleden, waardoor er meer ruimte is voor modieuze modellen.”

Na bijna veertig jaar stappen de oprichters van Angels Jeanswear, het echtpaar Heike en Reinhold Fleckenstein, uit het bedrijf. De dagelijkse leiding van het broekenmerk is inmiddels in handen van Enrico Tomassini, die voorheen werkte voor broekenmerken Rosner en Brax. Met onder andere een vernieuwd stylingteam gaat Tomassini het merk Angels Jeanswear de komende jaren nog sterker in de markt zetten. De eerste resultaten van het nieuwe stylingteam zien we terug in de voorjaarscollectie van 2018.

Angels Jeanswear (9) Angels Jeanswear (13)

Frisse wind

Volgens Peter Hage, sinds 1999 agent voor Angels Jeanswear in Nederland, gaat er een frisse wind door de collectie. “De doelgroep gaat zich jonger kleden, waardoor er meer ruimte is voor modieuze modellen. Het jeansaanbod wordt nog groter en het aanbod non-denims wordt verder ingekrompen. “Maar we blijven een trendvolger en brengen waar vraag naar is. Dus wel trends zoals boyfriend en destroyed jeans, maar altijd met een goede pasvorm voor die veertigplus vrouw: dus met een hogere taille en in stretchkwaliteiten.” Want de focus blijft op de veertigplusser liggen. Aan de pasvorm en kwaliteit verandert niets, evenmin aan de prijs van de broeken: die blijft liggen tussen €79,- voor een basisbroek tot €99,- voor een uitgewerkte broek.

Grootste markt

Voor de Benelux, het grootste exportgebied van Angels Jeanswear, is besloten de samenwerking met de huidige importeur te beëindigen en aan het einde van dit jaar met een nieuwe organisatie te starten. Peter Hage blijft agent voor Nederland, waar hij samen met Erik Thalen de verkoop doet. Het verkoopteam wordt uitgebreid met Brigitte Thiron voor Nederland en met Jean-Pierre Haumont voor België en Luxemburg.

Angels Jeanswear (12) Angels Jeanswear (14)

Ruimte voor groei

Angels Jeanswear heeft in Nederland ongeveer 450 verkooppunten en in België ongeveer 200. Desondanks ziet Hage nog wel ruimte om te groeien. “Het noordoosten en zuiden van het land zijn afgedekt, maar vooral in het westen en midden van het land zijn nog lege plekken.” Doordat de collectie zo groot is (de hoofdcollecties bestaan uit 150 artikelen en tussencollecties uit 100 stuks) kunnen winkeliers een eigen beeld van Angels neerzetten in de winkel.  “Daarnaast hebben we een NOS-collectie en een seizoensvoorraad waar de top 15 bestsellers van het seizoen kunnen worden nabesteld. Omdat we de voorraad in Nederland hebben liggen, kunnen we binnen 24 uur leveren aan de winkelier. Partnership is na pasvorm, prijs en kwaliteit de vierde kernwaarde waar we aan vast blijven houden.” 

Social media

Ondanks het hoge aantal verkooppunten is Angels een relatief stille speler op de Nederlandse markt. “Het product staat en is heel geliefd bij de klant. We willen meer naar buiten gaan treden en bekender worden bij de consument door onder andere meer aandacht aan social media te besteden.”