TOP

AFW wordt Mercedes-Benz Fashion Week Amsterdam

Amsterdam Fashion Week gaat komende editie veranderen in Mercedes-Benz Fashion Week Amsterdam. Het is voor het eerst dat Amsterdam Fashion Week een titelsponsor heeft.

Mercedes-Benz is ook al hoofdsponsor van andere internationale Fashion Weeks zoals die van New York, Milaan, Parijs, Londen en Berlijn. Doordat Mercedes-Benz titelsponsor is geworden, betekent dit dat de hoofdstad van Nederland nog meer groeit als ‘fashion capital’.

Grootste mode-evenement van Nederland
Amsterdam Fashion Week is de laatste jaren uitgegroeid tot het grootste fashion – en lifestyle-evenement van Nederland dat twee keer per jaar plaatsvindt. Door de samenwerking is het evenement in staat om Nederlands modetalent verder te ondersteunen en stimuleren.

Nauw verbonden met mode-industrie
Peter Zijlstra van Mercedes-Benz Nederland over de samenwerking: “Bij mode draait het om stijl, design, klasse en innovatie. Dat geldt voor Mercedes-Benz ook en daarom voelt ons merk zich zowel nationaal als internationaal nauw verbonden met de mode-industrie. Niet voor niets zijn we in maar liefst 21 landen titelsponsor van een Fashion Week. Door de koppeling met ons merk wordt een aansprekende, uniforme uitstraling gerealiseerd waarmee de Fashion Week zich internationaal nog krachtiger kan profileren. In Nederland gaan we actief meewerken aan het verder uitbouwen van de Fashion Week, het grootste nationale modeplatform.”

Ontwikkelingen stimuleren
Het evenement heeft een eigen opleidingsprogramma en creëert samenwerkingsverbanden tussen ontwerpers, labels en haar partners zodat alle betrokken partijen zich blijvend kunnen ontwikkelen. De Mercedes Benz Fashion Week Amsterdam vindt deze keer plaats van 17 tot en met 27 januari 2014. Het is de 20e keer dat de Fashion Week wordt gehouden en het evenement staat dan ook in het teken van het jubileum ‘tien jaar mode’. De thema’s zijn Connect, Grow en Celebrate.