TOP

Aftrap pilot ‘Het Nieuwe Winkelen’ in Veenendaal

Stenen winkels uit Veenendaal gaan klanten de mogelijkheid bieden om aankopen aan huis te laten bezorgen. Dat is één van de mogelijkheden van de pilot 'Het Nieuwe Winkelen'. Vanaf januari 2012 start de pilot van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.

Deze zomer koppelen dertien technologiepartners van ‘Het Nieuwe Winkelen’ hun oplossingen op het gebied van klantcontact, transactie en bedrijfsvoering. Dit moet voor de winkeliers resulteren in meer traffic, meer klantenbinding, hogere conversie en hogere bonbedragen.

QR-codes
Het HBD maakte een video (zie hieronder) met verschillende mogelijkheden die de pilot ‘Het Nieuwe Winkelen’ in Veenendaal straks biedt. De smartphone fungeert daarbij als ‘personal shopper’, die door gratis wifi altijd is verbonden met internet. De mobiele asistent laat om te beginnen zien waar er parkeerplaatsen vrij zijn en wat de kortste route is tussen winkels. Ook zijn er reviews van consumenten en gepersonaliseerde aanbiedingen van participerende winkeliers te zien, die mobiel kunnen worden afgerekend. Door de QR-codes op kassabonnen met hun telefoon te scannen sparen klanten punten, die recht geven op korting, gratis parkeren of een gratis kopje koffie.

Kluisjes
Voor consumenten die niet met hun aankopen door de stad willen sjouwen, bestaat er de mogelijkheid  om spullen tijdelijk op te (laten) slaan in een kluisje in een parkeergarage. Met een unieke code, die per sms wordt verstuurd, is het kluisje te openen. Voor shoppers uit Veenendaal zelf komt er de mogelijkheid aankopen uit verschillende fysieke winkels gelijktijdig af te laten leveren aan huis.