TOP

Denim Days naar Nashville, Infact Clothing is failliet en Jan Taminiau in Centraal Museum

Het meerdaagse evenement Denim Days breidt uit en kondigt na een eerste editie vorig jaar in New York, nu ook Nashville als nieuwe Denim Days-locatie aan. Verder: Infact Clothing is failliet, Reebok werkt samen met Victoria Beckham en het World Fashion Centre kijkt verder dan alleen mode. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van 19 april.

Denim Days na Amsterdam en New York nu ook naar Nashville

Het meerdaagse evenement Denim Days breidt uit en kondigt na een eerste editie vorig jaar in New York, nu ook Nashville als nieuwe Denim Days-locatie aan. Nieuwkomer Nashville sluit de reeks van Denim Days in het najaar af van 9 tot en met 11 november met een driedaags festival bij de Marathon Music Works locatie in down town Nashville.

Lucel van den Hoeven, organisator van Denim Days: “Nashville speelt een belangrijke rol in de Amerikaanse cultuur. Met de enorme creatieve community, roots in muziek en reputatie als nieuwe USA hotspot is Nashville een natuurlijke match met Denim Days. Daarnaast is er ook vraag naar een editie in Azië en andere plekken in de wereld, binnen en buiten Europa, dus ik sluit nog meer internationale uitbreiding van Denim Days zeker niet uit.”

Infact Clothing is failliet

Het duurzame kledingmerk Infact Clothing uit Amsterdam, dat bedrijfs- en promotiekleding maakt van biologische katoen, is failliet. Dat meldt RTL Z. “Het bedrijf lijkt te zijn meegesleurd in de val van zusterbedrijf People’s Avenue, dat begin februari bankroet ging.”, aldus RTL Z. Infact Clothing werd in 2011 opgericht door de jonge ondernemer Roland Wiechert (1983). Het bedrijf ging bedrijfskleding en promotiekleding maken van biologisch katoen, waarbij de producenten eerlijke prijzen kregen. Infact maakte onder meer promo T-shirts voor de populaire DJ Martin Garrix en modeblad Vogue.

Reebok X Victoria Beckham

Posh Spice Victoria Beckham gaat een samenwerking aan met Reebok. Het blijkt dat haar werk met het sportmerk in twee delen wordt uitgebracht. Ten eerste maakt ze een lijn geïnspireerd door het erfgoed van Reebok en de iconische jaren ’90 -stijl. Daarvoor wordt ze geholpen door Reebok-ambassadeur en basketball-legende Shaquille O’Neal. Een van de eerste items die ze zal uitbrengen, is het T-stuk dat zij en O’Neal droegen tijdens een persevent. Het zal vanaf mei beschikbaar zijn op reebok.com.

Aan het eind van 2018 zal Beckham haar eigen collectie vrijgeven, onafhankelijk van basketbalsterren. Tot nu toe zijn er weinig details onthuld over de Reebok x Victoria Beckham-collectie, maar volgens een persbericht van het merk werkt Beckham aan ‘ontwerpen maken die fitheid en mode combineren om nieuwe grenzen te verleggen in sportkledingontwerp’.

Tentoonstelling: Jan Taminiau in Centraal Museum in Utrecht

Vanaf 21 april 2018 presenteert het Centraal Museum in Utrecht Jan Taminiau – Reflections, een grootse tentoonstelling over het werk van Jan Taminiau. Uitgeverij Waanders & de Kunst maakte bij deze unieke expositie een al even verrassend sfeerboek, (logischerwijs) getiteld: Jan Taminiau

Jan Taminiau (1975) staat bekend om zijn gebruik van traditionele, ambachtelijke handwerk en productietechnieken, unieke originele materialen en stofbewerkingen, naast zijn liefde voor esthetiek. Mede hierdoor ontving hij in 2014 de Grand Seigneur, de belangrijkste Nederlandse modeprijs. Op 30 april 2013 droeg (inmiddels) koningin Máxima een japon en cape van Taminiau tijdens de inhuldiging van haar man in de Nieuwe Kerk.

Taminiau combineert het klassieke en vrouwelijke met het conceptuele en experimentele. Hierdoor werd hij al kort na het oprichten van zijn label JANTAMINIAU in 2004 geliefd bij clientèle over de hele wereld

Kom naar de Trenddag van Textilia in het Centraal Museum in Utrecht en bezoek daarna gratis de tentoonstelling over Jan Taminiau!

50 jaar WFC: het World Fashion Centre kijkt verder dan alleen mode [interview]

Een mijlpaal. Vijftig jaar World Fashion Centre. En het gaat goed met het mode-inkoopcentrum, aldus directeur Marianne van der Linden. “We hebben de centrale hal gerenoveerd, een nieuwe website ontwikkeld en werken hard aan het samenbrengen van modeondernemers in het WFC. Het plan voor de komende vijftig jaar is uitgezet en we hebben er zin in!” Lees het interview hier.