TOP

50 jaar Vespo Groep

De Vespo Groep in Eindhoven bestaat in februari 2010 vijftig jaar. De afgelopen decennia is de Vespo Groep uitgegroeid tot een toonaangevend textielbedrijf met diverse werkmaatschappijen, wereldwijd zeven inkoopkantoren en ruim 100 medewerkers. Het vijftigjarig bestaan wordt uitgebreid gevierd met een groot feest voor alle nationale en internationale relaties. Tevens wordt een jubileumcollectie ontworpen in samenwerking met de Design Academy Eindhoven.

Over de Vespo Groep
De Vespo Groep bestaat uit Vespo Home Textiles en Vespo Corporate Textiles. Vespo Home Textiles is marktleider in de Benelux op het gebied van keuken-, badkamer- en slaapkamertextiel. Het bedrijf beschikt over een permanente voorraad van miljoenen stuks van verschillende textiellabels zoals Walra, HIP Amsterdam en Bon Séjour. Vespo Corporate Textiles richt zich op promotionele textiel en casual bedrijfskleding. Het brede textielassortiment is direct uit voorraad leverbaar in heel Europa. De textiellabels die Vespo Corporate Textiles voert zijn Santino, B&C Collection en Matterhorn.

Inkoopkantoren
De Vespo Groep biedt alle service en betrokkenheid wanneer het draait om (worldwide) leveringen. Het bedrijf levert vanuit het Europees distributiecentrum in Nederland maar kan haar klanten ook rechtstreeks toeleveren vanuit het uitgebreide netwerk van internationale inkoopkantoren in de volgende landen: Portugal, Turkije, Egypte, Pakistan, Bangladesh, China en India.

Custom Choice
De VESPO Groep beschikt over een eigen Design Center. Met duidelijk advies en kennis van zaken vertalen de stylisten in het Design Center individuele wensen zodat textiel geheel naar eigen wens van de klant kan worden ontwikkeld. Ingeweven bedrijfslogo’s, aangepaste materialen, bijzondere kleuren of modellen: alles is mogelijk.

Achtergrond
In februari 1960 start Joop Veelenturf samen met zijn vrouw Tilly Spoorenberg zijn eerste bedrijf in Eindoven, de Textielbeurs. Onder zijn leiding heeft het familiebedrijf de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt. Ed Veelenturf, zoon van Joop, heeft inmiddels het stokje overgenomen en is algemeen directeur. De huidige focus ligt op de meerwaarde die de Vespo Groep ontwikkelt voor collecties van de meest toonaangevende relaties. Met persoonlijke aandacht voor merken, eigen ontwerpen, uitstekende kwaliteit en een energieke organisatie.