TOP

3x nieuwe inspirerende mannenmode-campagnes [najaar 2017]

De start van een nieuw seizoen betekent ook dat veel modemerken met nieuwe uitingen komen. Textilia zet drie inspirerende campagnes van mannenmodemerken van de afgelopen tijd onder elkaar.

1. The GoodPeople

Het Rotterdamse mannenmodelabel The GoodPeople heeft ervoor gekozen om zijn herfst-winter 2017-collectie te presenteren in een speelse campagne met het thema ‘Ready for take-off’. Het duo Vilain&Gai is verantwoordelijk voor de art-direction en fotografie van de reeks campagnefoto’s waarin het lijkt of het model in de lucht zweeft en omringd is door props als wolken en papieren vliegtuigjes. 

TGP-Foto5-1516_LR

TGP-Foto6-1614_LR 

TGP-Foto7-1825_LR

2. Scabal x The Woolmark Company 

Scabal, het iconische mannenmode- en stoffenmerk, heeft de handen ineen geslagen met The Woolmark Company en een film gemaakt om de ambacht van tailoring te promoten. In het filmpje genaamd Handling Perfection wordt het proces van het maken van een pak stap voor stap in beeld gebracht. 

 

3. Gucci x Dapper Dan

Gucci kondigde onlangs een samenwerking aan met Dapper Dan, de beruchte tailor en winkelier uit de New Yorkse wijk Harlem die hiphopartiesten als Run DMC en LL Cool J kleedde. Dapper Dan staat dan ook zelf model in de nieuwe Gucci Tailoring campagne; op de foto’s is hij te zien terwijl hij poseert in zijn eigen wijk, omringd door buurtkinderen en straattaferelen. De samenwerking is bijzonder te noemen omdat Dapper Dan in de jaren zeventig bekend werd omdat hij prints gebruikte met het logo van merken als Gucci en Louis Vuitton. Op zijn beurt ‘kopieerde’ Allessandro Michele, de hoofdontwerper van Gucci, weer een ontwerp van Dapper Dan weer in de laatste Gucci Cruise-collectie. 

 

Een bericht gedeeld door Gucci (@gucci) op

 

Een bericht gedeeld door Gucci (@gucci) op