TOP

Zo ziet de winkel van Daily Paper in Londen eruit

Het Amsterdamse streetwearlabel Daily Paper opent zaterdag 9 juni een flagshipstore in de wijk Soho in Londen. Het interieur is een mix van Nederlands design en Afrikaanse invloeden.

In 2018 opende Daily Paper al een pop-upwinkel in Londen. Nu heeft het streetwearlabel er een vaste stek. De nieuwe winkel heeft twee verdiepingen en meet 200 vierkante meter. Bij de ingang symboliseert een karakteristiek vloermozaïek het erfgoed van Daily Paper met drie dieren die de landen van herkomst van de oprichters symboliseren: de leeuw, het luipaard en de adelaar vertegenwoordigen Ghana, Marokko, Somalië. Het monogram van het merk komt op verschillende plekken terug in de winkel. Het interieur wordt gekenmerkt door een mix van Nederlands (duurzaam) design én Afrikaanse invloeden. In 2016 opende Daily Paper de eerste winkel in de Amsterdamse Bilderdijkstraat, in 2017 gevolgd door een winkel in de Amstelpassage onder het Centraal Station van Amsterdam. In oktober vorig jaar opende het merk een flagshipstore in New York; de eerste permanente winkel van het label buiten Amsterdam. Het interieur van de nieuwe winkel in Londen heeft hetzelfde concept als die van de winkel in New York. Het merk opende eerder al verschillende pop-upstores onder andere in Rotterdam en Miami.

Beeld: Taran Wilkhu