TOP

Zo ziet de showroom van de wholesaletak van Only for Men eruit


Mannenmoderetailer Only for Men verkoopt sinds dit jaar vier eigen merken via wholesale onder de vlag Atrium House of Brands: Dutch Dandies, Campbell, Victim en Donkervoort. We spraken voor de mannenmodespecial van textilia mede-eigenaar Arthur Feenstra uitgebreid in de nieuwe showroom over deze stap. “Ons doel is al die top-100 topretailers binnenkrijgen.”

Only for Men brengt sinds begin dit jaar vier nieuwe merken op de markt voor de inkoop: Campbell, Donkervoort, Victim en Dutch Dandies. Deze merken heeft die de mannenmoderetailer zelf ontwikkeld en zijn een afspiegeling van de vier segmenten die ze in hun eigen winkels verkopen: zakelijk, klassiek casual, trendy en sportief.

(Artikel gaat door onder de foto’s)

AW1920_Atrium_Showroom-6

AW1920_Atrium_Showroom-2

Mede-eigenaar Arthur Feenstra vertelt in het interview dat de stap naar wholesale is gezet, omdat er vraag naar was. “Joop Jansen van Jansen-Noy in Sevenum benaderde ons. Hij had op het gebied van vrouwenmode zo’n fijne samenwerking met Van Toor Fashion en zocht zo’n zelfde samenwerkingspartner in het mannenmodesegment.”

(Artikel gaat door onder de foto’s)

AW1920_Atrium_Showroom-20

AW1920_Atrium_Showroom-26

Meerdere retailers volgenden en inmiddels staat er dus een wholesaletak en heeft Only for Men in een pand vlakbij hun hoofdkantoor in Geldermalsen een compleet ingerichte showroom. “Onze absolute kracht is dat we als retailer weten waar winkeliers behoefte aan hebben. We hebben lage intakeorders, dus minder risico voor de retailer. We houden regelmatig contact, bezoeken ze twee keer per seizoen, bieden ondersteuning en sturen mee in de verkoop. Daarvoor hebben we een merchandiser aangesteld die wekelijks de cijfers van de retailpartners monitort, de slowmovers retour haalt en fastmovers aanvult.”

(Artikel gaat door onder de foto’s)

AW1920_Atrium_Showroom-37

AW1920_Atrium_Showroom-40

“We delen graag”, zegt Feestra verder in het ceo-interview. “Daarom bieden we ook standaard een marge van 2.8, inclusief betalingskorting. Tel dat op bij het retour halen van slowmovers en end of season-artikelen. Ik denk dat je het op die manier samen moet doen.”

AW1920_Atrium_Showroom-44

AW1920_Atrium_Showroom-45

AW1920_Atrium_Showroom-52

Foto’s: Only for Men/Richard Feenstra