TOP

Zalando wil er een miljard euro bij, 96-jarige is hit op Instagram en Belgisch modeplatform verovert Nederland

Modebedrijf Zalando wil in 2018 een omzetstijging van een miljard gaan halen, blijkt bij de presentatie van de jaarcijfers. Verder: welke Belgische ondernemer van 25 verovert Nederland met zijn tweedehands modeplatform Cazou en wie is het 96-jarige model dat zo'n hit is op Instagram? Dat en meer in het nieuwsoverzicht van vandaag.

Zalando wil in 2018 een miljard euro meer omzet halen dan in 2017

Flinke ambities bij Zalando bij de presentatie van de jaarcijfers over 2017. De afgelopen jaren groeide het bedrijf jaarlijks met zo’n 20 tot 25 procent en ook in 2018 verwacht Zalando deze groeipercentages te halen. Dat betekent dat ze een omzetgroei moeten halen van een miljard euro(!). Verder maakte Zalando bekend eind maart te starten met de verkoop van beautyproducten, gaat het ook Massimo Dutti (Inditex) aanbieden en komen er in 2018 zo’n 2000 banen bij.

Deze jonge Belgische ondernemer (25) verovert Nederland met tweedehands kledingplatform

Twee jaar geleden lanceerde Tim Fockedey (25) uit het Belgische Brasschaat, in partnership met Lemon Companies uit Kontich, het online platform Cazou.nl. Met 14.000 stuks aangeboden kleding is Cazou.nl de derde grootste marktplaats voor tweedehands modeartikelen in Nederland, dat vooral voor baby- en kleding bijzonder in trek is. In de Gazet van Antwerpen zegt hij: “Tweedehands kopen is in Nederland veel minder een taboe”.

Welke winkelopeningen staan er op stapel voor liefhebbers van street- en activewear?

Goede tijden voor het street- en activewearsegment. Deze weken openen meerdere nieuwe vestigingen van onder meer Denham, Aspact en Catwalk Junkie. Ben van’t Veld van Catwalk Junkie: “Het is onze strategie om jaarlijks één tot twee nieuwe zaken te openen.”

Online mode-outlet Otrium is in de race voor startersprijs Shopping Awards

Online outlet platform Otrium is dit jaar de mode start-up die is genomineerd voor beste starter bij de Shopping Awards. Vandaag besloot de jury unaniem dat Otrium, Beerwulf en Twickto de meest innovatieve E-commerce start-ups zijn. Eerdere winnaars van de Shopping Awards zijn: G-Star, Coolblue, Omoda en andere giganten.

‘Hoe een 96-jarige een mode-icoon op Instagram werd’

In NRC het verhaal van Erni Stollberg. Dankzij de hoogbejaarde Stollberg (96) is het Instagram-account van de Weense modeboetiek Park een hit. „Ze is een echte performer en heeft gevoel voor humor en voor stijl.” De boetiek had een jaar geleden 400 volgers, maar sinds de eerste foto’s van Erni heeft Park er inmiddels 47.000 volgers bij gekregen.