TOP

Yaya heropent winkels in België, Omoda begint met kinderkleding, tweedehands H&M ook in Duitse webshop

Yaya opent drie nieuwe winkels in België. Omoda is begonnen met de online verkoop van kinderkleding. En Hennes & Mauritz verkoopt nu ook tweedehands kleding in de Duitse webshop. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 23 augustus 2022.

Foto: Feraggio

Yaya heropent winkels in België

Het Nederlandse vrouwenmodelabel Yaya opent drie nieuwe winkels in België. Het merk had vijf winkels in België en een in Luxemburg, die dit jaar allemaal sloten. De Belgische retailpartner Retail Concepts wilde zich focussen op de eigen multibrand-formules A.S. Adventure en Jüttu. Per 1 augustus 2022 is de samenwerking met Retail Concepts daarom beëindigd. Volgens Yaya-directeur Patrick Draijer is het bedrijf meteen op zoek gegaan naar nieuwe locaties om de winkels in België zelf voort te zetten. In oktober openen er winkels in Brugge en Gent, volgend voorjaar gevolgd door Nieuwpoort. Het bedrijf is op zoek naar meer winkellocaties in België. Daarnaast is het Belgische domein van de website weer onder eigen beheer van Yaya komen te vallen. Yaya heeft momenteel 13 winkels in Nederland, 9 in Frankrijk, 2 in Duitsland en 2 in Polen. Komend seizoen staan nog openingen in Annecy (Frankrijk) en Stuttgart (Duitsland) op de planning. Het merk zoekt ook nieuwe winkellocaties in Duitsland en één in Nederland, namelijk Maastricht.

www.yaya.nl

Omoda lanceert kinderkleding

Omoda is begonnen met de verkoop van kinderkleding in de webshop. De collectie loopt van de kleinste babymaat (46) tot de grootste kinderkledingmaat (176). Het aanbod omvat merken als Z8, Retour, Lil Atelier, Cars Jeans, Raizzed, Scotch & Soda, Moodstreet, Nono en Nik & Nik. De retailer verkoopt al jaren schoenen, tassen en accessoires voor kinderen en stapt nu dus ook in kinderkleding. Vorig jaar begon de van oorsprong schoenenretailer al met de verkoop van vrouwen- en mannenmode in der webshop. De uitbreiding met kindermode lijkt hierop een logisch vervolg. Verder lanceert Omoda de eerste kledinglijn van Notre-V, een vrouwenmodemerk dat vanaf dit najaar exclusief bij Omoda wordt verkocht. Het merk richtte zich voorheen alleen op schoenen, tassen en accessoires en breidt nu dus uit met kleding.

H&M verkoopt tweedehands in Duitse webshop

H&M verkoopt nu ook tweedehands producten in de webshop in Duitsland. Dat schrijft Fashion United. Het tweedehands assortiment bestaat uit kleding, schoenen en accessoires voor vrouwen en kinderen. H&M is begin dit jaar in Zweden begonnen met de verkoop van tweedehands artikelen op het eigen online platform. Duitsland is nu de eerste buitenlandse markt waar deze dienst wordt aangeboden. Net als in Zweden wordt ook in Duitsland gewerkt met de reseller Sellpy, die tot de H&M Group behoort. Sellpy biedt niet alleen gebruikte artikelen van de merken van de groep aan, maar ook producten van externe labels en is al sinds 2020 actief in Duitsland. Na Zweden en Duitsland zal de dienst in de toekomst naar andere markten worden uitgebreid.

Ferragio sluit eerste financieringsronde succesvol af

De eerste investeringsronde van schoenenmerk Feraggio op het sharefundingplatform Eyevestor is vol. Binnen twee maanden werd het gewenste bedrag opgehaald. De ingelegde € 150.000 zal het merk gebruiken om de merkpropositie verder te versterken. De oprichtter en CEO van het schoenenmerk, Juliette de Vries, kondigt meteen een tweede ronde aan. De interesse voor de eerste ronde trok een brede groep investeerders aan. De gemiddelde inleg was enkele honderden euro’s, maar er zijn ook investeerders die in één keer met meer dan tienduizend euro participeren. Oprichter Juliette de Vries koos voor sharefunding om haar klanten actief bij de expansie van het merk te betrekken. “Ik kies er bewust voor om niet met een investeerder of investeringsmaatschappij in zee te gaan. Mijn klanten zijn mijn beste ambassadeurs. Die wil ik een kans geven om mee te groeien met het merk.” Feraggio ontwerpt tijdloze, elegante schoenen met een hoog draagcomfort. Daardoor kunnen vrouwen de hele dag op hakken te lopen zonder pijnlijke voeten. “Om de volgende stap te maken moeten we een hogere voorraad kunnen aanhouden en investeren in onze internationale distributie, zowel via partners in diverse landen als via e-commerce.”