TOP

Wrangler investeert in vrouwenlijn

Lag de focus van Wrangler de afgelopen jaren vooral op de mannenlijn, het jeansmerk heeft voor zomer 2013 flink geïnvesteerd in de vrouwenlijn. Nieuw zijn de producten Denim Spa en Denim Sculpt.

“Toen Wrangler begon in 1947 was de belangrijkste klant de cowboy. Vandaar van origine onze focus op mannen”, legt Adam Kakembo, Vice President Product & Marketing van Wrangler in Europa, uit. “Maar we vinden het nu de hoogste tijd om de vrouwenlijn naar een hoger plan te trekken. Voor herfst/winter 2012/2013 hebben we de vrouwencollectie al vrouwelijker gemaakt, tot de details aan toe. Denk aan kleinere rivets dan bij de mannenlijn.”

Technologie 

Voor lente/zomer 2013 verfijnt Wrangler het vrouwelijke productaanbod met de lancering van Denim Sculpt, waarvoor twee bestaande jeansmodellen een variant met push-up effect hebben gekregen. Ook is er de lijn Denim Spa, met jeans die de huid hydrateren en verzorgen tijdens het dragen door drie zachte, therapeutische afwerkingen: aloë vera, olijfextract en anti-cellulitis.

Gecertificeerd 

Volgens Kakembo zijn de jeans een goed alternatief voor het dagelijks insmeren met bodylotion: “Met het dragen van onze jeans wordt hetzelfde effect bereikt, zonder dat het tijd en moeite kost. We hebben een partner voor de technologie en maken gebruik van technieken die ook al in lingerie worden toegepast. Er zijn meer jeansmerken die een soortgelijk product brengen, maar wij onderscheiden ons van de rest omdat wij de enige zijn met een gecertificeerde techniek waarvan de werking onderzocht en bewezen is. Het leuke is verder dat deze jeans niet duurder zijn, maar de prijzen nog steeds onder de 100 euro zitten.”

Introductie

Denim Spa is geen eenmalige collectie, maar wordt neergezet als een lange termijn platform waar elk seizoen nieuwe dingen worden gepresenteerd. “De eerste reacties van winkeliers op Bread & Butter waren geweldig. Ik heb in mijn hele carrière nog nooit zoveel enthousiasme meegemaakt bij de introductie van een nieuw product. We hopen dat de consument het ook oppakt. In januari ligt het in de winkels en we gaan retailers ondersteunen met een campagne, point-of-sale materiaal en etalageconcepten. En uiteraard via social media,” besluit Kakembo.