TOP

WebshopPR lanceert pr-bureau voor webwinkels

Voor webwinkels is er sinds 1 december een pr-bureau beschikbaar: WebshopPR. Het bedrijf combineert e-commerce consultancy en -uitvoering met pr-activiteiten, puur gericht op webwinkeliers.

WebshopPR, onderdeel van HyperzPR, is opgericht door Suzan Eikelenstam, auteur van het boek ‘Internetgodinnen’. Het pr bureau voor webwinkels biedt, naast pr advies en -uitvoering, e-commerce consultancy. WebshopPR werkt samen met partners op het gebied van webshopontwikkeling, affiliatemarketing, social media optimalisatie en webdesign. Eikelenstam legt uit: “In onze partners zit een groot deel van onze toegevoegde waarde. Niet alleen voeren zij het door WebshopPR geboden advies perfect uit, we delen ook onze kennis met elkaar en kunnen gezamenlijk aanbiedingen doen waarmee webwinkeliers kunnen besparen op de uitgaven voor deze diensten.”

PR voor webshops
Ze vertelt over de functie van een pr-bureau voor webshops: “Vaak blijkt dat optimalisatie van (een deel van) de webwinkel noodzakelijk is om bepaalde marketing- en pr doelstellingen te bereiken. Je wilt niet alleen meer aandacht en meer bezoekers, je wilt meer omzet en je investering terugverdienen. Bijvoorbeeld: het concept dat voor een fysieke winkel zo onderscheidend bleek, werkt online voor geen meter. Regelmatig zie je in de webshop trouwens ook niets van zo’n concept terug. Het heeft dan minder zin om in de krant te gaan staan, zorg er eerst voor dat het duidelijk wordt waarom webshoppers bij jou moeten winkelen. Daarna kun je veel effectievere pr bedrijven.”

Meer verkopen
Volgens Eikelenstam is de Nederlandse markt voor e-commerce volwassen maar moeten webwinkeliers voor pr-advies en -uitvoering nog steeds naar traditionele marketing- en pr bureaus, die een portfolio van veelal offline georiënteerde bedrijven vertegenwoordigen. “Voor e-commerce advies moeten de e-tailers aankloppen bij internetbureaus. WebshopPR combineert die twee disciplines, omdat webwinkeloptimalisatie en pr activiteiten elkaar aanvullen. Alle marketing- en pr investeringen van een webwinkelier zijn immers gericht op één ding: meer verkopen.”