TOP

Vernieuwd hoofdkantoor Just Brands, GANT stopt pakken in wasmachine en Amazon geeft gas met mode

Just Brands heeft zijn hoofdkantoor uitgebreid met 8000 vierkante meter. Verder: GANT introduceert machine-wasbare pakken en blazers, Marks & Spencer haalt 5,5 procent meer omzet door RFID en Duurzaam kledingmerk Nooboo start Kickstarter-campagne voor de nieuwe mannencollectie. Dat en meer in het nieuwsverzicht van 1 augustus.

Just Brands breidt hoofdkantoor uit met 8000 vierkante meter

Op 8 juli 2018 werd het duurzaam verbouwde hoofdkantoor van Just Brands (PME Legend, Vanguard en Cast Iron) ingehuldigd. De kantoorruimte van het hoofdkantoor is nu uitgebreid tot 8.000 vierkante meter. Dat meldt het Duitse Textilzeitung. Sinds 2014 werkt Just Brands samen met het bedrijf Made-by om het idee van duurzaamheid te integreren in de productieprocessen van de kledingmerken van Just Brands. Met dit principe werd ook rekening gehouden bij de bouw en inrichting van het hoofdkantoor van het bedrijf in Lijnden. Het duurzaamheidsaspect komt zelfs terug bij het gebruik van groene energie door thermische activering van het apparaat.

Het interieurconcept van de nieuwe Just Brands hoofdkantoor wordt gekenmerkt door robuuste materialen zoals hout en staal. De inrichting is vintage meubilair en accessoires en planten. En via het glazen plafond is er natuurlijke lichtinval. Ook aan de medewerkers is gedacht. Daarom is er naast het wekelijkse aanbod van yogalessen en bootcamps een fitnessruimte in het hoofdkantoor. De kantine vertrouwt voor een groot deel op een gezonde, vegetarische keuken.

Bekijk hier foto’s

 

Amazon verkoopt 5 miljoen stuks kleding met Prime Day

Amazon Fashion groeit explosief. Vorige week tijdens Prime Day, het jaarlijkse koopjesevenement van het bedrijf, verkocht de online retailer vijf miljoen kledingstukken. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Het merendeel van de kleren waren private labels (eigen merken). Amazon heeft er maar liefst zestig, met namen als Ella Moon, Lark & Co en Daily/Ritual. Amazon, dat donderdag 2 augustus de cijfers over het tweede kwartaal bekend maakt, besloot vorig jaar gas te geven met mode. Het trok mode-experts aan van Marks & Spencers en Primark. Christine Beauchamp, oud-ceo van de cosmeticatak van de Amerikaanse lingerieketen Victoria’s Secret, ging de modeafdeling leiden.

 

Marks & Spencer haalt 5,5 procent meer omzet door RFID

Het gebruik van RFID levert moderetailers aanzienlijke omzetverhoging op, zo laat GS1 weten. Tot 5,5% meer omzet is het positieve gevolg van de inzet van RFID in de modebranche. Dat wordt in de praktijk aangetoond door de Britse keten Marks & Spencer, deelnemer aan een recente studie onder leiding van GS1 UK. Marks & Spencer is een pionier op het gebied van RFID in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf was een van de tien vooraanstaande retailers die deelnamen aan de studie ‘Measuring the Impact of RFID in Retailing’. Het onafhankelijke rapport naar het gebruik van RFID in de retail wordt beschouwd als wereldwijd het meest volledige.

 

GANT introduceert machine-wasbare pakken en blazers

Modemerk GANT brengt een nieuwe innovatie op het gebied van American sportswear op de markt, meldt het merk in een persbericht. Het preppy lifestylemerk introduceert pakken en blazers die thuis in de machine kunnen worden gewassen. Dat bespaart tijd én draagt bij aan een duurzame wereld. De premium kledinglijn bestaat uit casual blazers en pakken voor hem en voor haar. “De nieuwe benadering van kledingconstructie en keuze van kledingcomponenten maakt het mogelijk de kleding in de machine te wassen. De stoffen met wolmix, speciale tussenvoeringen en naden op speciale plekken zorgen ervoor dat deze maatstukken na het wassen hun perfecte vorm en uitstraling behouden.” De machine-wasbare kledinglijn is vanaf september 2018 verkrijgbaar in winkels en via de webshop. De prijzen variëren tussen € 179,- en € 399,-.

LEES OOK: Inkooptip Street X Active (zomer 2019): American sportswear

 

Duurzaam kledingmerk Nooboo start Kickstarter-campagne voor mannencollectie

Met een Kickstarter-campagne wil duurzaam kledingmerk Nooboo uitbreiden en de hele wereld kennis laten maken met hun duurzame bamboe basics. Dat meldt de website Duurzaam Nieuws. ‘Na een 3-jarige thuisbasis in Indonesië en met de droom om ooit zelf te ondernemen, startte Amar de Winter (33) in 2016 bamboe kledingmerk Nooboo. Hij ruilde zijn fulltime job in voor deze uitdaging. Hij ging aan de slag met bamboe en ontwikkelde een mooi, comfortabel en vooral duurzaam kledingmerk. Om ervoor te zorgen dat Nooboo kan uitbouwen met een volledige mannencollectie bamboe basics, doen ze nu mee aan een Kickstarter-campagne. Op deze manier hopen ze steun te krijgen vanuit consumenten en daarmee de wereld kennis te laten maken met Nooboo. Op de kickstarter-pagina van Nooboo bieden zij kortingen van 30-40% aan op de shirts en steun je op die manier de campagne.’