TOP

Verlies voor Suitsupply, aandeel online omzet stijgt in 2025 naar 35% en Hutspot start kledinglijn

Suitsupply maakt ondanks een omzetgroei van 19 procent een verlies. Maar dat komt allemaal goed, zegt Fokke de Jong. Verder: ING verwacht dat in 2025 de omzet in de moderetail voor een derde uit het online kanaal komt, en Hutspot lanceert en eigen kledingcollectie. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 25 april.

Omzet Suitsupply groeit flink, maar de winst is ver te zoeken

De omzet van kledingketen Suitsupply groeit nog altijd onstuimig, meldt Quote: ‘De opening van veel nieuwe winkels zorgt wel voor lagere resultaten.’ Het bedrijf maakt – ondanks een omzetgroei van €38,6 miljoen (+19%) waardoor de totale omzet op €245,6 miljoen euro uitkomt – een verlies van 11,4 miljoen euro. Oprichter Fokke de Jong is echter vol vertrouwen volens Quote: ‘Het vereist ontzettend veel investeringen die zich pas later gaan terugverdienen.’”

Aandeel online kledingverkoop in 2025: 35% (en bij schoenen 50%!)

Het online kanaal is, dankzij sterke internationale pure players, hard gegroeid. Dat meldt ING in een sectorupdate. “Deze groei gaat ten koste van fysieke spelers. Het fysieke kanaal hergroepeert zich meer en meer vanuit de grote steden en outlets. Daarbuiten zien we een beperkt aantal succesvolle local heroes. Samen strijden zij tegen het enorme online assortiment. Dat zal op termijn de online groei afremmen, maar niet tot stilstand brengen. In kleding verwachten wij dat het online kanaal in 20125 een derde van de omzet pakt. In schoenen is dat de helft van alle omzet.” In 2016 was het aandeel van de online omzet bij kleding nog 20 procent, bij schoenen was dat 26 procent.

Schuldeiser krijgt eerste dertig miljoen voor V&D

De curatoren van V&D hebben dertig miljoen euro uitgekeerd aan voormalig eigenaar Sun Capital. Dat meldt Retailnews. Het bedrag is een voorschot en heeft betrekking op de opbrengsten van aan de Amerikaanse investeerder verpande goederen.

Lifestylemerk Hutspot lanceert eigen collectie

Het Amsterdamse lifestylemerk Hutspot – bekend van zijn conceptstores in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven – lanceert begin mei een eigen kledingcollectie. Dat meldt Hutspot in een persbericht. “De Hutspot-collectie bestaat uit moderne klassiekers die met oog voor detail en dagelijks gebruik zijn ontworpen. De tijdloze designs zijn gemaakt voor iedereen die van premium quality kleding en producten houdt. De Hutspot-collectie gaat bestaan uit een vrouwen- en mannenlijn, accessoires, woondecoratie, stationery en kunst. De vrouwen- en mannenlijn is begin mei verkrijgbaar in alle Hutspot-winkels.”