TOP

Verbouwde Funkie House Den Haag weer geopend

Van 29 tot en met 31 maart 2018 wordt Funkie House in Den Haag officieel heropend na een grootse verbouwing. Eigenaar Wilco van der Werf: “De look is cleaner dan je van ons gewend was, maar het blijft toch Funkie.”

De transformatie van de Haagse Funkie House-vestiging volgt ruim een jaar na de ingrijpende verbouwing van Funkie House in Rotterdam, waarbij onder meer een shop-in-shop van Carhartt W.I.P. werd toegevoegd. Eigenaar Wilco van der Werf gaf in Textilia toen al aan dat een facelift van de winkel in Den Haag ook op de agenda stond. “Helaas was het niet mogelijk om beide verbouwingen achter elkaar te doen”, vertelt Van der Werf. “De restyling van de Rotterdamse zaak was met zijn 750m2 een grote uitgave, dus we hebben een jaartje gewacht om nu ook de winkel in Den Haag aan te passen.”

Toch Funkie

De vernieuwde Funkie House in Den Haag heeft nu dezelfde uitstraling als de Rotterdamse vestiging. In samenwerking met het Rotterdamse designbureau Tchai verruilde de retailer de stoere inrichting met sloophout en rekken van steigerpijpen voor een lichtere inrichting met witte wanden, slanke rekken, veel groen en gekleurde mannequins. Van der Werf: “De look is cleaner dan je van ons gewend was, maar door rauwe invloeden als steen en ijzer en opvallende kleurvlakken – die ook terugkomen in ons nieuwe logo en online – blijft het toch Funkie.”

Vrouwelijker

Van der Werf geeft aan dat het interieur ook ‘vrouwelijker’ is geworden, onder andere door de stijlvolle witte, slanke rekken, planten en de visual merchandising. Daarbij is de vrouwencollectie vanaf nu voor in de zaak te vinden. “Vijftig procent van onze klanten zijn vrouwen”, legt de eigenaar uit. “We brengen een trendy en up-to-date streetlook met een fijne huiselijke feel. Zo hebben wij onder andere ook een heerlijke geur in de shop en bieden we alle klanten een kop koffie aan.”

Aangepast merkenpakket

Niet alleen het interieur van Funkie House heeft een make-over gehad, ook het merkenpakket is aangepast. Het nieuwe assortiment bestaat uit een mix van premium streetwear en Scandinavische merken van onder andere Obey, Stüssy, Carhartt W.I.P., Wood Wood MbyM en Just Female. Nieuw in Den Haag zijn de labels Patagonia, Veja en PinqPonq. Volgens de retailer is het een mix van stijlen, zoals die ook terugziet in het straatbeeld.

iPad

Funkie House Den Haag biedt verder via iPad de gehele collectie aan. Via de webshop kunnen klanten samen met de medewerkers iets uitkiezen, betalen in de winkel en thuis laten sturen of later ophalen in de zaak. “Je kan een item in de zaak passen en bekijken, maar bijvoorbeeld een andere kleur of maat bestellen via de webshop. De collectie wordt daardoor nog aantrekkelijker en veel groter”, legt Van der Werf uit.

Omzetverhoging

De verbouwing van Funkie House Den Haag wordt goed ontvangen: “We krijgen constant positieve reacties.” Ook de restyling in Rotterdam heeft naar tevredenheid uitgepakt. Van der Werf: “Afgelopen jaar hebben we een omzetverhoging van meer dan dertig procent gerealiseerd. Daarnaast zijn onze online verkopen enorm gestegen. Onze webshop zal in de loop van volgende week ook een update krijgen.” 

FUNKIEHOUSE_DENHAAG03

FUNKIEHOUSE_DENHAAG01

FUNKIEHOUSE_DENHAAG02