TOP

VeldhovenGroup stopt met Dept en Turnover

De vrouwenmodemerken Dept en Turnover worden stopgezet en Olsen wordt verkocht. Dat is onderdeel van een strategische herijking, maakt moederbedrijf VeldhovenGroup vandaag bekend. Het bedrijf gaat zich volledig focussen op het merk Sandwich.

De activiteiten van Turnover en Dept worden stopgezet na levering van de zomercollectie 2017 aan de klanten. VeldhovenGroup is bezig met een herstructurering om zich daarna volledig te kunnen richten op het modemerk Sandwich. “We zetten een belangrijke stap op weg naar een meer consumentgericht bedrijf, om aan de vereisten te kunnen voldoen van de huidige modemarkt”, zegt directeur Martijn Veldhoven in een persbericht.

Moeilijke markt 

Dept had een schare trouwe fans, maar kreeg desondanks steeds meer moeite om overeind te blijven in een sterk concurrerende markt. Ook Turnover wordt stopgezet vanwege de moeilijke marktomstandigheden. “We nemen deze moeilijke maar noodzakelijke stap met pijn in ons hart, maar ook met het volle besef dat dit de juiste beslissing is voor het bedrijf en alle betrokkenen,” zegt Veldhoven in een persbericht. Niet bekend is hoeveel werknemers hun baan verliezen door deze beslissing.

Olsen verkocht 

Het in Hamburg gevestigde vrouwenmodemerk Olsen wordt per 22 december verkocht aan de Duitse investeringsmaatschappij Nord Holding. De verkoop volgt na een belangrijke ommekeer in de marktprestaties van Olsen, sinds de acquisitie in 2013 door Veldhoven. De omzet is in het afgelopen jaar met ruim tien procent gestegen. Met Nord Holding is volgens de VeldhovenGroup voor een partner gekozen die garandeert dat Olsen blijft groeien, zijn waarden trouw blijft en nog lange tijd in Hamburg zal blijven.

Sandwich wil groeien

Sandwich is al een tijdje het best presterende merk van de groep en ziet de omzet elk jaar groeien. Het merk is wereldwijd te koop en heeft in totaal 75 winkels. In Nederland zijn meer dan 300 verkooppunten en 30 monobrandstores. Het aantal winkels moet verdubbeld worden de komende jaren, al dan niet via franchise.

De VeldhovenGroup 

VeldhovenGroup bestaat sinds de jaren vijftig en lanceerde de merken Sandwich, Stills en NoNo. In 2010 kocht het bedrijf Turnover, in 2012 Dept en in 2013 Olsen. In 2012 wijzigde het bedrijf de strategie, met een focus op vrouwenmode in het middensegment. Kindermodemerk Nono werd verkocht en Stills, dat zich op het hogere segment richt, werd ondergebracht in een aparte BV. In 2016 werd Stills failliet verklaard.