Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

Vastned-ceo kritisch op retail, Remy Bonjasky lanceert kledinglijn en Mud Jeans maakt winst

Er zijn nog steeds matig opererende retailers die het door allerlei factoren bij de volgende crisis niet gaan overleven, zegt Taco de Groot, ceo van Vastned, tegen het FD. Verder: Voormalig K1-kampioen Remy Bonjasky heeft zijn eigen kledinglijn gelanceerd, Mud Jeans maakt voor het eerst winst en Supernoud is een nieuw kledingmerk uit Den Bosch. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 20 maart.

‘Er zijn nog steeds matig opererend retailers die het niet gaan overleven’

Vastned-ceo Taco de Groot zegt in het Het Financieele Dagblad niet verrast te zijn over het vertrek van Forever 21 uit Amsterdam. “Ze zijn in relatief korte tijd naar Europa gekomen en hebben in veel markten tegelijk winkels geopend op dure locaties.” Verder denkt hij dat de retailmarkt nog steeds te vol is: “Wij zijn zeer kritisch als we kijken naar de retailmarkt. Er zijn nog steeds matig opererend retailers die het door allerlei factoren bij de volgende crisis niet gaan overleven. De storm is nog niet over. “

Remy Bonjasky lanceert kledinglijn: ‘Het verhaal achter de producten is belangrijk’

Voormalig K1-kampioen Remy Bonjasky heeft zijn eigen kledinglijn gelanceerd. BNJSKY heet de lijn, die bestaat uit kleding waarmee je zowel de sportschool als de club in kunt. Bonjasky zegt in een interview met Textilia: “We hebben de retailer nodig om het verhaal door te vertellen.”

Mud Jeans maakt winst, maar voor verdere groei zoekt het denimmerk kapitaal

Denimmerk Mud Jeans maakt voor het eerst sinds de oprichting in 2012 winst met hun spijkerbroeken . Oprichter Bert van Son legt aan RTL Z uit hoe dat is gelukt. “Ons verhaal slaat aan. Wij zijn een bedrijf dat winst wil maken maar niet ten koste van alles. Geen goed doel maar ook geen gewone BV.” 

Maar hard groeien blijft lastig, vertet hij: “Om echt te groeien moeten we een investeerder hebben. Die moet echter ook ‘social return on investment’ belangrijk vinden. We zijn in gesprek met partijen maar we zijn best wel eigenwijs. Dit zal dus niet zo snel gaan.”

Tilt modehuis Gucci tilt de belasting voor 1,3 miljard euro?

De Italiaanse autoriteiten hebben een uitgebreid onderzoek naar belastingontduiking lopen tegen het Italiaanse modehuis Gucci. Het zou om 1,3 miljard euro aan belasting gaan. Dat meldt NU.nl. Het moederbedrijf Kering speelt hierin een prominente rol. De Franse mode- en luxegoederengroep behaalde fiscaal voordeel via een kantoor in Zwitserland, zo schrijft de Zwitserse krant de SonntagsZeitung.

Lokaal kledingmerk Supernoud uit Den Bosch gelanceerd

In het weekend van 16 en 17 maart is het nieuwe kledingmerk Supernoud gelanceerd. Het merk betitelt zichzelf als ‘organische kleding met een lokaal tintje.’ Het label komt uit Den Bosch. Mark van den Heuvel en Mike Koudijs zijn de personen achter Supernoud. Mark is fotograaf van beroep en Mike is grafisch ontwerper met een achtergrond in de kleding.

Op de website valt te lezen dat Supernoud in 1968 afgeschoten naar de maan, in een verkeerde baan terecht kwam en na een rondje zonnestelsel weer terug op aarde is gekomen. De nieuwe zomercollectie van 2018 is geïnspireerd op astronaut Noud en de tofste plekjes van Den Bosch. Het bestaat uit een collectie voor mannen, vrouwen en kinderen. De kleding is gemaakt van organisch katoen en is voorzien van een Oeko-Tex label.