TOP

Vakbeurs Terminal-2 breidt uit

Terminal-2 in Kopenhagen wordt de komende editie opnieuw uitgebreid. Er komt maar liefst 1000m2 bij. Dit meldt organisator Simon Nordtop in een telefonisch interview met Textilia.

De beursorganisatie van CPH Vision en Terminal-2 hebben ervoor gekozen om de twee beurzen opnieuw in te delen. CPH Vision gaat meer focussen op damesmode wat betekent dat de mannenmodemerken verhuizen naar Terminal-2. “We gaan een exclusief segment creeëren voor mannenmode binnen Terminal-2 en de beurs wordt dan ook 1000m2 groter”, zegt Simon Nordtop. “Het segment wordt een mix van high-end Heritage & Workwear labels als Wooldridge, Norse Rojects, Fred Perry en April 77.”

Met een grote concurrent als Bread & Butter wil Nordtop met Terminal-2 iets anders doen. “Onze bezoekers zijn meer op zoek naar de niches in jeans en we adviseren de merken alleen het beste van het beste uit hun collecties te laten zien. De stands zijn kleiner dan bij Bread & Butter en heel geschikt om de speciale of ‘heritage’ lijnen te tonen.”

De organisatie verwacht zo’n 350 exposanten op de komende editie (11-14 februari) van CPH Vision en Terminal-2.