TOP

Tweede leven voor Invito onder vleugels Le Ballon

Vrouwenmodeketen Le Ballon is de nieuwe eigenaar van schoenenketen Invito. Algemeen directeur en medeaandeelhouder Peter van den Hurk wil het bedrijf nieuw leven inblazen. “We blijven uitbreiden tot we landelijke dekking hebben.”

Van den Hurk heeft de merknaam van Invito overgenomen. “Ik geloof nog steeds in Invito”, zegt hij. “Het is een landelijk bekende naam die een onderscheidende collectie kan verkopen.” De ondernemer wil het concept nieuw leven inblazen door middel van een herpositionering. Het productaanbod en merkenpakket worden onder de loep genomen en aangescherpt. Het commercialiseren van de laatste schoenmode blijft centraal staan in de formule. “Collectie-technisch blijft het Invito.”

Landelijke dekking

In het najaar wordt Invito op de markt geherintroduceerd en worden er vijf nieuwe filialen geopend, waarvan de eerste in augustus in Breda. De winkels krijgen een moderne en nieuwe uitstraling, waarmee Van den Hurk wil inspelen op het huidige omnichannel retail landschap en de behoefte van de hedendaagse consument. Het blijft niet bij vijf vestigingen, geeft Van den Hurk aan. “We zullen actief nieuwe winkels gaan openen en blijven uitbreiden tot we landelijke dekking hebben.”

Andere partij

Van den Hurk heeft de merknaam Invito overgenomen van Highlands Holding BV. Na het faillissement van moederconcern Macintosh Retail Group maakten de curatoren Ben Meijs en John Huppertz in februari 2016 bekend dat Invito een voorlopige doorstart zou maken als onderdeel van deze holding, met Martijn Rozenboom als directeur. Nu blijkt dat Rozenboom de merknaam weer doorverkocht. Tot op heden heeft Le Ballon geen andere onderdelen van het bedrijf overgenomen.

Strikt gescheiden formules

Le Ballon breidt ook uit. Van den Hurk wil het afzetgebied van de vrouwenmodeketen vergroten en doet momenteel onderzoek naar geschikte locaties voor nieuwe filialen op de Nederlandse markt. Op dit moment distribueert Le Ballon hun producten via 13 fysieke verkooppunten en een eigen online shop. “De formules van Le Ballon en Invito blijven strikt gescheiden van elkaar”, zegt hij. “Beiden behouden hun eigen identiteit.”