TOP

Tommy Hilfiger lanceert preppy golfkledingcollectie

De Tommy Hilfiger Group, die volledig eigendom is van de Phillips-Van Heusen Corporation, heeft een licentieovereenkomst getekend met de Fletcher Leisure Group voor golfkleding.

Met ingang van voorjaar 2012 zal er in Amerika, Canada en Europa een mannen- en vrouwencollectie golfkleding in de winkel liggen. Geïnspireerd door Tommy Hilfigers kenmerkende klassieke stijl met een Amerikaans tintje, worden voor de collectie technische stoffen gebruikt met de nadruk op stijl en pasvorm.

Golf inspireert
“Golf vertegenwoordigt de ultieme preppy levensstijl, en we vinden het geweldig om onze aanwezigheid in deze sport uit te breiden”, aldus Tommy Hilfiger. “Onze golfcollectie is geïnspireerd door de integriteit en traditie van de sport. We hebben een innovatieve draai aan deze klassieker gegeven door het gebruik van stoffen en details, om op die manier golfkleding zo goed, comfortabel en stijlvol te maken dat je hem zowel op de golfbaan als daarbuiten kunt dragen.”

Vernieuwde look
De nieuwe collectie is een eerbetoon aan de preppy traditie van het merk en omvat vier groepen: Core, Cape Cod, St. Barth’s en Cape Town. De Core collectie geeft aloude basics een vernieuwde look, en de verschillende pasvormen zorgen voor de bewegingsvrijheid die nodig is bij het golfen. Cape Cod haalt zijn inspiratie uit de Oostkust, in het bijzonder foto’s van de familie Kennedy uit de jaren 1960, met grote ruiten, gestreepte seersucker en details van ribbelstof.

Bedrukte onderkleding

St. Barth’s is geïnspireerd door de beelden en geluiden van het gelijknamige eiland: stoere strepen en kleuraccenten zijn overal aanwezig. Cape Town is gebaseerd op de helder gekleurde gebouwen van de stad, met een evenwicht tussen felle kleuren en pasteltinten om preppy bedrukte onderkleding voor vrouwen en een nieuwe, kleurrijke ruit voor de mannen te creëren.