TOP

Tommy Hilfiger: 30% meer omzet

De verkopen van het Amerikaanse modebedrijf Tommy Hilfiger stegen in de eerste helft van het gebroken boekjaar (tot en met 30 september) met 30,5% naar €755 miljoen. Dit komt vooral door de aankoop van twee voormalige licenties én door een voortreffelijk resultaat in Europa.

In het betreffende half jaar kocht Tommy Hilfiger twee voormalige licenties terug (Tommy Hilfiger Footwear Europe en Tommy Hilfiger Japan) wat het bedrijf 16,4% extra omzet opleverde.

In Europa ging het ook erg goed, hier stegen de verkopen met 25,9% naar €390 miljoen. Vooral de wholesale liet een grote groei zien, in alle landen en productgroepen. De omzet in de eigen winkels steeg 6,2%, maar wanneer de nieuwe winkels niet worden meegeteld is de plus 3,4%. In het betreffende half jaar opende Tommy Hilfiger wereldwijd vijftig nieuwe winkels, waarmee het totale aantal winkels op 850 komt. In de Verenigde Staten steeg de omzet met 16,7% naar €232 miljoen.