Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

The Sting wijzigt naam van nieuw mannenmodeconcept

Kledingketen The Sting komt in 2017 met een nieuwe modeketen voor mannen. Stangata moest het gaan heten. Maar The Sting kiest nu toch voor een andere naam. Ook zal het nieuwe concept in een aantal steden gecombineerd worden met Costes.

Het nieuwe concept van The Sting gaat Costes Men heten. Dat is geen gekke keuze, aangezien het nieuwe concept,  dat eerder Stangata – naar het eigen label van The Sting – zou gaan heten, de mannelijke tegenhanger van Costes moet worden.

In het voorjaar zullen er vijf Costes Men-winkels worden geopend in Den Bosch, Breda, Alkmaar, Arnhem en Eindhoven. Maastricht is nog onder voorbehoud. Costes, een van de meer ‘volwassen’ merken van The Sting, is drie jaar geleden als apart retailconcept neergezet en in rap tempo gegroeid. Momenteel heeft het bedrijf 23 Costes-winkels.

Combinatie met Costes

Ellemijn Willemse van The Sting laat per e-mail weten: “Ook zullen er winkels van Costes en Costes Men gecombineerd worden in de steden Nijmegen, Enschede, Deventer, Haarlem, Groningen en Tilburg. Dit concept heeft nu de werktitel ‘Costes Big’.”

Willemse: “Costes Men zal net als het huidige Costes een iets oudere doelgroep dienen dan The Sting. Het zal een lifestylebrand blijven, maar wel iets stoerder dan de damescollectie.”

In oktober vertelde Maurice Dahan, chief creative officer in een interview met Textilia: “Ik geloof dat nog meer van onze merken klaar zijn om zelfstandig te worden. Dus wie weet komt er binnenkort nóg een keten bij. En wie weet nog één. Maar we willen alles wel goed doen, dus we doen het stap voor stap.”

 


Lees hier het volledige interview met Maurice Dahan, waarin hij meer vertelt over het nieuwe concept voor mannen, maar ook over Costes en de verdere groeiplannen van The Sting: “Nog meer van onze merken zijn klaar om zelfstandig te worden“.